3291
Sök

IDIOTER!!! (uppkörning)

Knegare
718 Inlägg
11 december 2006
Trådstartare
Tjosan!

Måste bara skriva av mig lite, har nog inte varit lika arg som jag var tidigare idag på lääänge.

Till att börja med får vi ta körkortet på skolan (jag går inte fordons) för en billig slant (ca 3,5K)

Det började med att jag och hela min klass skulle ut på APU (praktik, men heter inte praktik egentligen) och jag fick vara i en by där jag bor. Jag sa då att detta INTE skulle drabba mitt körkort som jag blivit väldans seriös med att fixa nu. MIn lärare sa att det inte skulle bli några som hellst problem och att jag skulle få vara borda dom dagarna som det behövdes.
  Skitbra tänkte jag och accepterade min APU i denna lilla by.
Under den första veckan på denna apu så fick jag inte en enda körning och det gjorde inte så mycket men under dom kommande tre veckorna lyckades dom avboka SAMTLIGA körningar vilket resulterade i att jag inte fick köra någon körning alls förutom halkbanan som jag hade i torsdags. Men den gick åt helvete då första personen lyckades förstöra bilen så att vi andra inte fick köra.

Jag tänkte itne så mycket på det då läraren som vi var dit med sa att det skulle fixa sig innan onsdagen och vi skulle få köra upp ändå.

Men då i morse när jag skulle kliva av bussen på väg till skolan får jag ett samtal på min mobiltelefon. Det är från körskolan. När jag svarar i telefonen säger Nils (som heter något annat) att jag inte kommer få göra min uppkörning eftersom att jag inte tagit alla lektioner som man tydligen behöver och att jag inte har gjort halkbanan.

Jag blir givetvis upprörd direkt och går till körskolan för att reda ut det här eftersom att jag sett fram emot onsdagen riktigt mycket. När jag kommer in till kontoret dom har så får jag lite mer information och denna gången säger samma sak.

Jag pratar lite och får reda på att dom andra som jag skulle göra halkbanan med från första början fick en ny tid, samma dag. Men dom gav blanka fan i att ringa till mig och berätta detta då jag tydligen inte tagit de lektioner som man ska göra innan man blir skikckad till halkan. Nu börjar jag koka över, jag blir sur som satan och säger att dom kan ju inte skita i att ta med mig eftersom att det inte är jag som avbokat mina körningar som jag skulle ha då jag skulle göra min APU, det var faktiskt dom, personalen på körskolan. Och då är det även deras ansvar att se till att jag får köra någon annan gång.

Det slutar med att jag går därifrån och är arg som en tjur, hade jag sett personen som kvaddade bilen hade jag säkerligen blivit ännu galnare.

Nu har jag så mycke hjärnsläpp så jag har säkrligen glämt massa grejer i texten och stavat som en kratta.

Jag har även provat med att säga att jag gör uppkörningen privat med det går inte då dom inte bokade in mig på någon halkbana ännu..

AVSLUTNING: BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD SÅ JAG TROR JAG KOMMER SLÅ SÖNDER NÅGOT/NÅGON SNART.

William 2009-02-20

Sleeper
3 084 Inlägg
11 december 2006
du verkar haft lika sucky körskola som mig du... ett tips till alla er som tänker ta kortet: Om de säger att du behöver ta extra körlektioner skit i det det enda de gör är att suga ut pengar dessutom så är uppkörningen mycket lättare än ni tror.! (och lite OT men nu tänker jag gå till syon och ordna upp mitt liv =9) ciao

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

2 751 Inlägg
11 december 2006
ja tog inte en enda lektion me körskolan.... klarade min uppkörning första gången!! Så det är med at du "måste" ta flera lektioner.. det ordet finns inte i det sammanhanget!

Who Djaa bless no man curse

914 Inlägg
11 december 2006
tog 2 lektioner på körskolan för att veta hur dom vill man ska blinka å kolla i backspeglarna sen gick jag och beställde uppkörning själv var inte många tusenlappar mitt körkort kostade.

Sleeper
3 084 Inlägg
11 december 2006
n0b0dy_ skrev:
ja tog inte en enda lektion me körskolan.... klarade min uppkörning första gången!! Så det är med at du "måste" ta flera lektioner.. det ordet finns inte i det sammanhanget!

vissa kör på körskola andra kör hemma jag tog enbart och körde på skolan eftersom vi bara hade en automatare hemma tog det på 10 körlektioner(tog det också första gången)... nu e de ju inte alla som du och tar kortet privat... fast iofs du kanske tog uppkörningen utan att du kört 
bil någon gång i hela ditt liv! GZ skrytmåns tongue

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Knegare
718 Inlägg
11 december 2006
Trådstartare
Ska få göra halkbanan i morgon, efter det ska jag ringa och höra om det finns tid för uppkörning och gör det det så tar jag den..

William 2009-02-20

terazzi
11 december 2006
hoppas det fixar sig!!
själv e man glad man redan gjort halkan och allt sånt så smile skitskoj ju!!

ursäkta jag tar upp din tråd nu, men jag gick på trafikskola innan och sånt.. och fick 50 lektioner fast ja kört sen ja va 16,
medans en tjejkompis till mig gick intensiv kurs o fick 15 lektioner o hon va då 21.. men hon klarade det direkt då,.hon hade aldrig ens suttit i en bil innan.. tycker d e kass, för jag e fan bättra förare än henne då hon redan krockat en bil efter 3v som nybliven förare..
krockade en nyköpt bil med, då hon körde rakt in i en bil på en parkering..

Men fastnat på teorin, fick 51 nu senast så det va ganska surt.. men det va ett tag sen jag gick på körskola.. måste ju bara klara teorin, hur ska man göra sen?
behöver man gå om på trafikskola och sen så till så dem fixar uppkörning eller kan man ringa och boka det på vägverket?
Senast redigerat av terazzi (11 december 2006)

12 086 Inlägg
11 december 2006
n0b0dy_ skrev:

Om en uppkörning ska ske med körskolans "underskrift" som sägs ska va underlättande vid uppkörning så krävs att du gjort vad körskolan vill förståss.. Därimot kan du ju köra upp helt privat. Men är tiden bokad med körkskolans namn så har du nog inte så mkt o säga till om tyvärr hmm

845 Inlägg
11 december 2006
haha fyfan vad jag skulle ha blive exakt lika förbannad som dig.. höwwa.. hoppas de fixar sig iaf..

608 Inlägg
11 december 2006
förresten hur lyckades dom kvadda bilen på halkbanan?va fick den för fel?och hade inte körskolan fler bilar att använda? sj var ja till halkbanan för en vecka sen me körskolans bmw!smile de va skoj!alla andra som var där hade framhjulsdrivna bilar!men inte jag smile

old volkswagens never die,they just get lower:D

Pan
11 december 2006
Håller också på att ta kortet nu fylllde slutet i nov så uppskrivningen är färdig går bara och väntar på att få en uppkörnings tid. Kmr förmodligen inte få skiten innan nyår det suger jävligt hårt. Är typ uppbokat som tjyven här ända fram tills mitten av jan sad lider med dig man vill ju ha kortet. Särskillt nu när snön kmr snart så man kan ut och leka big_smile

Rallyförare
1 075 Inlägg
11 december 2006
Lider me dig, det bästa är att ta körkortet privat.
Bilskojskolor...

53 Inlägg
11 december 2006
Fruktansvärt surt, lider med dig!

Till övriga som pratar om hur snabbht de tagit sitt kort eller hur lite lektioner som gick åt..
Det finns inget som säger att alla med körkort är lika bra förare, ju fler lektioner och moment man går igenom, desto bättre. Visst, måhända de inte testar just det momentet på uppkörningne, men det är helsikes bra att ha gått igenom alla moment.

Jag hade enkelt kunna tagit mitt kort, som jag nu haft i en månad, utan några som helst lektioner, fick köra lite landsväg, smal krokig väg, lite stad och ngn rondell, supersimpelt. Men inte grämer jag mig föt att jag tog 15-20 lektioner, nej nu känner jag mig säker på alla moment och jag vet hur jag ska agera.

Skillnad är det för person X som glider igenom uppkörningen utan att ha blivit testat på moment som han/hoin inte tränat.

Körkortet är ju inget man tar så snabbt som möjligt, det är ngt man tar för livet, och lektioner skall göra livet säkrare.

mvh

Evolution
1 627 Inlägg
11 december 2006
Beställ allt själv mycket bättre jag körde 5 körlektioner som skolan betalade annars hade jag nog inte kört så många

Fäll ner pungen och landa

dARKiE
5 031 Inlägg
11 december 2006
terazzi skrev:
hoppas det fixar sig!!

ursäkta jag tar upp din tråd nu, men jag gick på trafikskola innan och sånt.. och fick 50 lektioner fast ja kört sen ja va 16,
medans en tjejkompis till mig gick intensiv kurs o fick 15 lektioner o hon va då 21.. men hon klarade det direkt då,.hon hade aldrig ens suttit i en bil innan.. tycker d e kass, för jag e fan bättra förare än henne då hon redan krockat en bil efter 3v som nybliven förare..

Men fastnat på teorin, fick 51 nu senast så det va ganska surt.. men det va ett tag sen jag gick på körskola.. måste ju bara klara teorin, hur ska man göra sen?
behöver man gå om på trafikskola och sen så till så dem fixar uppkörning eller kan man ringa och boka det på vägverket?

Gå in på vv.se och beställ uppkörning osv själv.. mycket bra.. gjorde jag ANDRA gången jag tog körkort..  smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

terazzi
11 december 2006
Darkie skrev:
terazzi skrev:
hoppas det fixar sig!!

Gå in på vv.se och beställ uppkörning osv själv.. mycket bra.. gjorde jag ANDRA gången jag tog körkort..  smile

tack du big_smile
ska göra det sen!!  måste ju få 52p först smile
Senast redigerat av terazzi (11 december 2006)

179 Inlägg
11 december 2006
hoppas det löser sig med körningen!
vet att det är utanför tråden, men jag måste bara skriva en kul grej som min körskolelärare berättade för mig när jag tog körkort, (jag tyckte typ att det var overkill att jag skulle ta 8-9 körningar), så sa han att han hade en medeålders kvinna som hade tagit 92 körlektioner, kuggat på teorin 2 ggr och kuggat på körningen 3 ggr! hur är det möjligt!! big_smile

"En kameleont, har den samma färg som sig själv?"

terazzi
11 december 2006
Cobicon skrev:
vet att det är utanför tråden, men jag måste bara skriva en kul grej som min körskolelärare berättade för mig när jag tog körkort, (jag tyckte typ att det var overkill att jag skulle ta 8-9 körningar), så sa han att han hade en medeålders kvinna som hade tagit 92 körlektioner, kuggat på teorin 2 ggr och kuggat på körningen 3 ggr! hur är det möjligt!! big_smile

men vadå? vissa har kanske inte lika lätt lära sig, menar nu det du sa på teorin!!
det med kvinnan kan ja tycka e lite skoj iofs smile hehe..

Smålänning
7 883 Inlägg
11 december 2006
Cobicon skrev:

Alltså... Frågan är om en sån egentligen skall ha körkort.

Jag fick 13 lektioner och halkan av skolan. Försökte boka uppkörning efter 10, men dom tyckte att jag skulle ta 10 till. När jag hade kört 15 lektioner försökte jag igen, men fick nu svaret att jag skulle köra 10 till igen. Då gav jag fan i körskolan och bokade privat, som jag klarade på första försöket, vilket skolan sa att jag inte hade en chans att göra.

Hade dock väldigt roligt under min tid i körskolan då min lärare inte var så gnällig, samt att jag körde en rätt så motorstark bil (BMW 1 serie Diesel) i körskolan. 140 dieselhästar big_smile . Skoj att axa fullt blås ut på motorvägen tongue . Bilen jag körde upp i var inte alls lika rolig då den var på gränsen till slö (Volvo v50 1,8E).

Lite off topic allting men jag hoppas att det löser sig med körkortet.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

179 Inlägg
11 december 2006
jo, jag vet att alla har olika lätt för olika saker... no offense wink
tycke det var en ganska kul grej att dela med sig.

"En kameleont, har den samma färg som sig själv?"

Sök