Porsche Cayenne S "Sveriges fetaste (den riktiga) cayenne 2015" Super update wekend
Ett enkelt projekt som så många gånger förr spårar ur helt, nu siktar vi högt o ser till att ha den fetaste Cayennen i sve. Mål för i år är garaget topp 100 o märkes toppen samt vinst i minst en utställning. Följ projektet för... Visa mer
Samma anledning som att de tog as lång tid att lägga den. Jag har lagt in folien innanför kanten på alla delar. När du tar bort folien måste du få ut de du vikt in först.. Tar skit lång tid o e ett helvete att få grepp om. Stora ytorna sen går fort. Stötfångaren är 3 delad på denna. Och jag har lagt in folien mellan varne del samt alla separata kåpor. Så för att få loss alla små rester måste jag demontera stötfångaren i alla delar. Kabel herva, grillar mm. Hade jag gjort som vanliga firmor oftas gör och skär av vid kanterna så hade de gått skit smidigt. Men jag har någon dum ide om att överdriva allt jag gör. Ser bättre ut men är helt enkelt ett helvete när de ska bort
Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Samma anledning som att de tog as lång tid att lägga den. Jag har lagt in folien innanför kanten på alla delar. När du tar bort folien måste du få ut de du vikt in först.. Tar skit lång tid o e ett helvete att få grepp om. Stora ytorna sen går fort. Stötfångaren är 3 delad på denna. Och jag har lagt in folien mellan varne del samt alla separata kåpor. Så för att få loss alla små rester måste jag demontera stötfångaren i alla delar. Kabel herva, grillar mm. Hade jag gjort som vanliga firmor oftas gör och skär av vid kanterna så hade de gått skit smidigt. Men jag har någon dum ide om att överdriva allt jag gör. Ser bättre ut men är helt enkelt ett helvete när de ska bort
Föredrar dina "dumma idéer" framför hafsverk. Inte att de gör ett dåligt jobb, men jag tycker om när man gör något ordentligt.
Det enda jag inte förstår mig på är varför du bestämde dig för att foliera från början när originallacken är så snygg. Nåja, nu är det gjort iaf.
Nu är min tyska lite halv knackig som bäst men vart rätt glad över att hitta denna bok i min typ en meter höga trave med dokumentation på bilen. 10 års rost skydds garanti blir ett samtal till porsche idag
Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Igår landade jag sambon och dottern i min gamla hem stad (läs by) Mora. Sjukt udda att se alla ställen igen, svårt att tänka sig att man bott i de där ruklet. Som iof var rätt fint för ca 20 år sedan men de är inte alls som jag minns det. Men vad var poängen med denna lilla oanmälda roadtrip? Jo vi sålde 21" igår till en snäll herre med i men mening på tok för mycket lycka.. Körde upp dem för en extra slant så tänkte vi att de kunde va kul o se. Han ville ha dessa till frugans cayenne som hon fått, då han köpt en ny. Mjo lyckliga meniska.. Men när man rulla in hjulen i garaget så står två till tok feta porschar där inne, var av ena preppad för ringen.. Något avis men va fan jag är nu hemma med ett 5 siffrigt påslag på kontot för vidare bygge aå får väl va nöjd.
Snart e de dags för polering på kärran och sedan skall de in till porsche för rost kontroll. Någon som har tips på produkter att använda vid polering? Någon som vet var de e ok priser på sakerna. Lär väl behöva en maskin med om inte annat :p
Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Torsdag, hobby dag.. Jippi... Inte alls på humör, dagen på jobbet har sugit slak snopp och dottern blir 5 månader idag så vill igentligen va hemma o mysa med familjen. Men måste få årdning på liket o ta ner stötfångarna idag så man blir klar med de. Update ikväll iaf
Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Hade bara två timmar på mig i verkstaden idag då jag var extremt hungrig o mitt mindre strålande humör gjorde att jag borde följa magen. Blir på dåligt humör när jag e hungrig så ni kan ju tänka er kombon där. Rev iaf ner stötfångaren från bilen för att ta isär den i delar så man kom åt all folie jag lagt in emellan allt.
Börjar bli rätt snabb på att ta ner allt efter att ha gjort de så många gånger så stötfångaren var av på hela 3 minuter. Rätt bra tid tycker jag.
Hungrig som få så lät jag spolar locken vänta. Även regplåt mm men stötfångaren är iaf klar för tvätt och polerkng nu. Som synes så har jag tröttat på att värma och går mer på riv väldigt agresift av folien oxh ta limmet som de kommer.
Vart så clean i fronten när man fick bort reg plåten så börja fundera på om mam skall modda denna istället
Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Ja man börjar undra. Kanske skall ta med er genom dagen så ni förstår detta..
Skängde upp bilen på lyften idag för att lösa stötfångaren.
Efter att ha demonerat allt så var de dags att få bort folien. Och ni som följer tråden vet att den där otur gärna klänger på min rygg så fort jag är nära denna bil. Well idag va inget undantag.
Visade sig att dem som lackat bilen och slarvat med grunden inte var specielt mycket bättre på stötfångaren. Men vad hade jag väntat mig.. Delar av stötfångaren var inte grundad alls och de som var grundade var uselt gjort.. Räcker med att trycka med tummen på lacken så släper 10 x 10cm från stötfångaren..
Så anledningen till mitt ordval slutet då. Just nu känner jag att allt går åt helvete med denna bil. Är i ärlighetens namn sugen på att elda upp skiten (och nej inte för försäkrings pengar för er som vill va spydiga. Bilen är bara trafik försäkrad). Antingen är de hel lack på bilen. Något jag i ärlighetens namn inte vet hur jag skall få råd med just nu då en lön i famiöjen börjar bli tung draget. Är nästan beredd att sätta mig på gatan utanför biltema och joina romerna med tiggandet... Kommer göra mitt sista försök att få ordning på detta med en hel lack. Imorgon skall jag ringa runt och försöka lösa bästa priset jag kan sen e det bara sälja sin själ och försöka få ihop pengar så projektet inte dör.
Tips och ideer tas tacksamt emot
Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Riktigt trist läsning när allt bara ska gå åt helvete hela tiden! Förstår dock inte hur man kan göra ett sådant dåligt jobb med lackering! Man får ju knappast ett bra rykte om sig när det uppdagas..
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Eeeh va? Har du bara trafikförsäkring på bilen? Mitt tips är att du redan ikväll försäkrar bilen ordentligt. Om du inte har råd att göra bilen som du vill har du nog förköpt dig alldeles åt helsike. Förstår du inte vad det innebär om någon stjäl den eller om du sätter den i räcket i första halkan?
Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017