3072
Sök

Volvo 940 guldbox

59 Inlägg
16 mars 2015
Trådstartare
Hej!

Har sökt runt lite men hittade inte svaret jag sökte, vet inte om detta hör till grundläggande eller avancerat men jag försöker här ändå.. Jag har en volvo 940 ltt med guldbox som jag ska chippa för 968-spridare och 3" Lmm. 👍

Bränsleboxen är av slut nummer 962 och jag har ett tändchip och bränslechip som är gjort för bränslebox med slutnummer 563. Nu till frågan passar tändchipet alla guldboxar? Eller måste det lira ihop med en bränslebox med samma nummer? 😁

Det spelar ingen roll vad det kommer att bli,
Det kommer ändå inte att fungera.

Forummoderator
26 351 Inlägg
16 mars 2015
Hittar inte ens 563 i listan i den här klistrade tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=106228

Säker på numret?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

59 Inlägg
16 mars 2015
Trådstartare
Himla bra info på den länken för övrigt! Men jag är säker. 😁

http://www.volvotips.com/index.php/740- … ion-chart/

Läste nånstans att den sitter på 240 B230F runt -90 också.. Måste kolla upp det.. 👍

2 452 Inlägg
16 mars 2015
är så här du kan säkert använda tändchipet till den nya .,men inte bränslechipet till 962 boxen där kommer det inte fungera...det som är med 563 boxen är ju att den har kallstartsventil,var ju dom tidiga boxarna som kom 88b fram till 92 om jag inte minns helt fel.....

döden kommer tillbaka

59 Inlägg
16 mars 2015
Trådstartare
Okej, det låter vettigt. Men om jag sätter i en sån box i min 940 måste jag flytta med kallstartsventilen också? Annars kan den va segstartad när det är kallt? Jag köper nog nya chip i stället..

2 452 Inlägg
16 mars 2015
lättare o köpa nya chip än o få problem...hade jag gjort o då vet du att dom lirar tillsammans med.

döden kommer tillbaka

59 Inlägg
17 mars 2015
Trådstartare
Jaa, det får bli så 😊

Sök