3066
Sök

Hjäälp! subaru impreza gt

146 Inlägg
3 april 2015
Trådstartare
#1
Bilen går klockrent fram till 3-4k varv sen svarar den inte mer på gasen vad för fel kan det vara??

Står ja still så går den hela vägen ut på varvet


6 025 Inlägg
3 april 2015
#2
Hej!
Du kan alltså få motorn att varva (hur mycket som helst?) när du står still med bilen men när du kör,belastar motorn så varvar motorn inte mer än 3-4000v/m?

Då måste felet var förknippat med att bilen rullar/motorn belastas. Kolla om samma sak händer om du först bara kör med låg fart (50-70km/t) nerför en backe. Frikoppla motorn och för sök varva upp. Kan motorn inte varva upp när bilen rullar med kopplingspedalen nedtryckt så är felet förknippat med att hjulen snurrar...om det däremot går att varva upp så ligger felet inte i själva hjulrörelsen.


146 Inlägg
3 april 2015
Trådstartare
#3
Precis när man kopplar rullande så går den att varva ur så.


146 Inlägg
3 april 2015
Trådstartare
#4
Ingen aning vad för fel det kan vara,  tacksam för svar om någon vet


6 025 Inlägg
3 april 2015
#5
Hej!
Eftersom felet visar sig när motorn belastas tyder det på att den drar tjuvluft någonstansifrån.
Spruta på startspray runt insuget och se vad som händer! Går varvtalet upp har du en läcka!


146 Inlägg
3 april 2015
Trådstartare
#6
Tack för svar ska prova det imorgon så lägger ja ut svar om det är det eller inte smile


146 Inlägg
4 april 2015
Trådstartare
#7
Har inte hunnit kolla med startgas runt om än men funderade bara kanske låter korkat men bytte lmm för ett tag sen,  men går den att sätta fel att det kan va det?


Vila i frid, pappa..
517 Inlägg
4 april 2015
#8
Vallentinoo skrev:
Har inte hunnit kolla med startgas runt om än men funderade bara kanske låter korkat men bytte lmm för ett tag sen,  men går den att sätta fel att det kan va det?
Ny lmm? eller beg?

sitter den som den ska?

blir det skillnad om du kopplar ur den?


146 Inlägg
4 april 2015
Trådstartare
#9
Den är helt ny då ja köppte bilen i vetskap om att den var dålig och det bara var det som var felet så bytte ja den men bilen gick detsamma bara att motorlampan slocknade iaf och den går upp lite mer i varv än innan


Vila i frid, pappa..
517 Inlägg
5 april 2015
#10
Har du kollat och nollat koderna då?


146 Inlägg
5 april 2015
Trådstartare
#11
Har inte nollat koderna,  hur gör man det?


6 617 Inlägg
5 april 2015
#12
Pirat eller original LMM? Min gamla Alfa blev riktigt grinig och misstände ännu mer utav en pirat LMM (Tappade all effekt vid 4000rpm innan)

De/Dem

146 Inlägg
5 april 2015
Trådstartare
#13
En orginal från jrm så vet inte om den är bra eller dålig men folk rekommendera den


146 Inlägg
5 april 2015
Trådstartare
#14
Men måste man noll ställa den efter man byter lmm?


146 Inlägg
6 april 2015
Trådstartare
#15
Sådär ja det var,  var bara att byta tändstift så nu funkar bilen klockrent!  Så om någon känner igen sig så alltid bra att kolla dom vid denna syndrom:)


Forummoderator
26 299 Inlägg
6 april 2015
#16
Vallentinoo skrev:
Sådär ja det var,  var bara att byta tändstift så nu funkar bilen klockrent!  Så om någon känner igen sig så alltid bra att kolla dom vid denna syndrom:)
Byter/kontrollerar man inte dessa innan man börjar på allvar undra vad som är felet..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.


Sök