4210
Sök

Köra bil utan glasögon under tiden+

JFfoto
5 april 2015
Slash skrev:
Finns en liknande tråd på flashback där trådskaparen skickade sin kamrat och gjorde syntestet, är det du?

Ska bli intressant wink Hittade tråden.
Senast redigerat av Kalltkaffe (5 april 2015)

Muttley
5 april 2015
Såhär när man kollade dina andra trådar.
Varför har du väntat sen augusti på att fixa till det?

181 Inlägg
5 april 2015
Det är väl bara köra. Kan ju köra utan att ha körkort också funkar jätte bra tills man blir stoppad

24 Inlägg
5 april 2015
Trådstartare
Slash skrev:
Finns en liknande tråd på flashback där trådskaparen skickade sin kamrat och gjorde syntestet, är det du?

Ja

24 Inlägg
5 april 2015
Trådstartare
tkd_rille skrev:

Inte riktigt haft tid. Men lät en polare göra åt mig snabbt.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
5 april 2015
hole skrev:
tkd_rille skrev:

Vänta nu? Missar jag något? Har din kompis gjort syntestet? För att du inte har tid?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

296 Inlägg
5 april 2015
viccoA skrev:
Jag har inte använt glasögon på 10 år. Har linser istället. Polisen har aldrig frågat om jag ser eller inte när de stoppat mig.

Samma här. Endast haft körkort i 6 år dock.
Alltid villkor på glasögon sen början, alltid använt linser,
en gång har polisen faktiskt frågat, men linser var ju okej.

24 Inlägg
5 april 2015
Trådstartare
DiwraZ skrev:
hole skrev:
tkd_rille skrev:

Vänta nu? Missar jag något? Har din kompis gjort syntestet? För att du inte har tid?

Bättre att han gör då han har fullgod syn och jag är på gränsen.

Muttley
5 april 2015
hole skrev:
tkd_rille skrev:

Hm.   Du är ett troll hoppas jag.
Kan du inte skicka fullständig adress och denna tråd till transportstyrelsen?

Om de inte är DINA värden på de papperna du skickade så ska du inte heller vara utan synkrav.

Varför vill du bli av med synkraven? För fattig för att köpa linser eller glasögon?

JFfoto
5 april 2015
tkd_rille skrev:
hole skrev:
tkd_rille skrev:

Om de inte är DINA värden på de papperna du skickade så ska du inte heller vara utan synkrav.

Varför vill du bli av med synkraven? För fattig för att köpa linser eller glasögon?

Inget troll, finns två trådar på flashback också som varit igång en tid. Så antar att det är seriöst, inte orkar man trolla så länge.

Muttley
5 april 2015
Kalltkaffe skrev:
tkd_rille skrev:
hole skrev:

Inget troll, finns två trådar på flashback också som varit igång en tid. Så antar att det är seriöst, inte orkar man trolla så länge.

Småbarn orkar mycket.

Läste igenom tråden innan på garaget och hole har ju faktiskt gjort ett hemmagjort test såklart så han vet ju med 100% att hans syn är okej.

Antingen troll eller lite efterbliven.  Som skickar en kompis på syntestet.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
5 april 2015
hole skrev:
DiwraZ skrev:
hole skrev:

Är du helt jävla tappad? Du kommer brinna i helvetets renande eld. Tills dess hoppas jag att du blir blind döv och stum så du varken kan va i trafiken eller sprida ditt svammel. Idiot!!

5 119 Inlägg
5 april 2015
Tur man är halvblind så man slipper fundera.
Har dock ej kravet på glasögon då jag låg på gränsen när jag tog körkort.
Idag så behöver jag inte ens fundera på att köra utan. Skulle nog inte ta mig av parkeringen utan....
Dock så går jag och kollar synen en gång om året då den förändras fort.

Till ts så tycker jag denne ska ta ett test till och visar även det att glasögon behövs så får man leva med det.
Ts kommer säkerligen märka skillnaden vid körning med glasögon smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Muttley
5 april 2015
DiwraZ skrev:
hole skrev:
DiwraZ skrev:

Är du helt jävla tappad? Du kommer brinna i helvetets renande eld. Tills dess hoppas jag att du blir blind döv och stum så du varken kan va i trafiken eller sprida ditt svammel. Idiot!!

Äh då skickar han ju bara en kompis som gör hörseltest och syntestet så han kan köra ändå.....

Forummoderator
18 003 Inlägg
5 april 2015
mb_pucken skrev:
Tur man är halvblind så man slipper fundera.
Har dock ej kravet på glasögon då jag låg på gränsen när jag tog körkort.
Idag så behöver jag inte ens fundera på att köra utan. Skulle nog inte ta mig av parkeringen utan....
Dock så går jag och kollar synen en gång om året då den förändras fort.

Till ts så tycker jag denne ska ta ett test till och visar även det att glasögon behövs så får man leva med det.
Ts kommer säkerligen märka skillnaden vid körning med glasögon smile

Samma här. Skulle aldrig drömma att köra utan glasögon/linserna. Vända bilen på uppfarten hemma kan gå men jag går inte ut ur sovrummet utan dessa. Mycket otrevligt att inte se bra när man kan?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

24 Inlägg
5 april 2015
Trådstartare
Som jag skrivit på flashback så gjorde jag ett syntest hos skolsköterskan. Där klarade jag mig och fick 0,6.  Saken är den att hos optiker brukar det vara lite svårare eftersom de ska överdriva med vissa grejer. Just därför resultaten är väldigt olika från optiker till optiker. Många som haft glasögonkrav på B-körkort har blivit av med villkoret sen när de gjort syntest för lastbilskort. Lät därför en polare bara göra det snabbt så det garanterat skulle bli godkänt.

Muttley
5 april 2015
hole skrev:
Som jag skrivit på flashback så gjorde jag ett syntest hos skolsköterskan. Där klarade jag mig och fick 0,6.  Saken är den att hos optiker brukar det vara lite svårare eftersom de ska överdriva med vissa grejer. Just därför resultaten är väldigt olika från optiker till optiker. Många som haft glasögonkrav på B-körkort har blivit av med villkoret sen när de gjort syntest för lastbilskort. Lät därför en polare bara göra det snabbt så det garanterat skulle bli godkänt.

Du skrev förra tråden i Augusti på garaget och du har inte gjort det, du är förslappad och begår ett brott i detta fall.

Varför tror du de är svårare hos en optiker som just precis är utbildad till optiker med riktig utrustning?
Du säger själv att du ligger på gränsen, då bör väl dina ögon kollas hos en optiker och inte skicka din kompis "snabbt"  för att du själv är för slapp.

Dagens ungdomar.

8 883 Inlägg
5 april 2015
hole skrev:

Du borde skicka tillbaka körkortet och åka kommunalt, det här är nog den mest idiotiska tråden jag läst på garaget.org.

Fotograf på tierpidag.se

24 Inlägg
6 april 2015
Trådstartare
Hamilton skrev:
hole skrev:

Du borde skicka tillbaka körkortet och åka kommunalt, det här är nog den mest idiotiska tråden jag läst på garaget.org.

Kan slå vad om att du också har en dålig syn efter alla dina år och själv inte kollat synen regelbundet... sen tror jag nog att du inte hade självmant rapporterat till transportstyrelsen att du vill ha villkor på ditt körkort ifall du ser snäppet under gränsen.... Det här är ett problem som många underskattar och som staten skiter i. Jag vill själv att man ska tvingas till syntest var femte år som körkortsinnehavare. Vi har tillräckligt med kisande bilister på vägarna.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
6 april 2015
hole skrev:
Hamilton skrev:
hole skrev:

Kan slå vad om att du också har en dålig syn efter alla dina år och själv inte kollat synen regelbundet... sen tror jag nog att du inte hade självmant rapporterat till transportstyrelsen att du vill ha villkor på ditt körkort ifall du ser snäppet under gränsen.... Det här är ett problem som många underskattar och som staten skiter i. Jag vill själv att man ska tvingas till syntest var femte år som körkortsinnehavare. Vi har tillräckligt med kisande bilister på vägarna.

Andras "fel" rättfärdigar inte din idioti!! Ta på brillorna eller ge fan i att kör bil.

Sök