15 april 2015
Trådstartare
Hej alla bilentusiaster!
Behöver lite köpråd från mer kunniga då mina kunskaper snudd på är obefintliga. Äger idag en fransk skitbil som jag bara vill glömma. Strulat, strular fortfarande och kostat mig pengar sedan dag ett. Nog om den.
Ute efter en ny bil ganska omgående. Kör inte ens i närheten av 1000 mil/år. Så mina behov är inte så stora. Behöver en kombi. Kikat runt mkt på V50 och V70. Lutar mer åt en V50 då storleken känns alldeles rimlig och räcker gott och väl åt mina behov.
Objektet som jag sett ut just nu är som rubriken säger en V50 från 2005. Gått lite under 16000 mil, 5-växlad automat låda. 2,4i 170HK, bensin. Besiktad i mars månad UA. Nyligen servad då kamremen blev bytt. Även drivaxlar och länkarmar har tidigare blivit bytt. Under bilens tidiga år, vid 5000 mil, blev styrdonet bytt via garanti hos Volvo. Bilen har blivit servad regelbundet hos Volvo.
Ett fel som ägaren vet om är att ibland så larmar bilen att Xenonljusen inte lyser, fast att dem gör det. Stänger man av bilen och startar den igen så är felet borta. I övrigt normalt slitage. Utrustningspaketet verkar vara basic.
Pris 62 000:-
Vill inte bli lurad eller göra samma skitköp som tidigare. Så vad är era tankar?
Senast redigerat av marleey (15 april 2015)