3236
Sök

Evo 8 besiktningsproblem!

KAOZ
82 Inlägg
22 april 2015
Trådstartare
hur menar du med fulsläcker, att dom inte släcker den men säger till besikningen att den är släckt?

Allfixare
1 475 Inlägg
22 april 2015
Nej, det finns inga knep för att få OBD uttaget att fungera igen förutom att koppla in det igen.

KAOZ
82 Inlägg
22 april 2015
Trådstartare
och när jag gjorde det så lyste motorlampan, så enda sättet är att koppla in obd sen fulsläcka den hos en verkstad?

KAOZ
82 Inlägg
22 april 2015
Trådstartare
hur ska jag göra tycker ni?

1 168 Inlägg
22 april 2015
Återigen, ring gamla ägaren som har byggt bilen och fråga hur han gjorde. Han kan besitta på sjysst info. Han kanske fulsläckte 2an eller byggde om bilen till org. HAN VET JU, HAN HAR JU GJORT DET. Så RING HONOM.

168 Inlägg
22 april 2015
Sätt dit original styrbox så dom kan använda sig av obd-uttaget.
Sen sätter du dit en sån här http://www.jrm-racing.se/jrm-produkter/ … rm-cel-fix mellan katten och lambdan, koppla bort minuspolen ca 10min och sen tillbaka. Varmkör bilen ordentligt så katten blir varm. Det har funkat för mig iaf.

KAOZ
82 Inlägg
22 april 2015
Trådstartare
tack! precis beställt en racekatt så mina värden går ner med, sen beställt en sån du sa, tack för hjälpen alla!
vi får se hur det går!

4 442 Inlägg
22 april 2015
Beroende vart du bor i sverige, kontakta firma som är duktig på att mappa bilar.
Pbz,jrm,maxxtuning,autotech osv.

Maila din spec på motorn och se om dom kan göra en mappning på din befintliga hårdvara.

KAOZ
82 Inlägg
22 april 2015
Trådstartare
precis meddelat en här på garaget som har haft bilen innan, han gjorde det mesta med bilen, jag väntar på svar fortfarande,
tack för alla svar!

Sök