Tjena Gott folk
Motor: 4G63T
Mil:21000
Har fått lite frustrerande fel på min Outlander efter jag lämnade in den på verkstad för kamrems byte.
Tanken vara att det var så länge sen man själv gjorde ett byte och när det kostar endast 2300kr för verkstaden att utföra det då jag själv redan hade skaffat alla delar så ville jag inte argumentera emot. Speciellt när denna motorn har separat rem för balansaxlar.
Tyvärr så blev inte resultat vad jag hade önskat.
När jag ska hämta bilen dagen efter så märker jag direkt när den startas att här är en konstig vibration som inte fanns där innan mellan 1500+rpm, Speciellt när motorn var till 100% vibrationsfri upp till 4500rpm innan. Nu har den några vibrations höjdpunkter vid 1500 och vid 2800 och det är rent av otrevligt när man kommer upp vid 4000+.
Jag körde givetvis tillbaka bilen till verkstaden för att ville att de skulle få se deras misstag. Förväntade mig att de skulle se felet som de hade åstadkommit direkt MEN ICKE! Svaret jag fick var Nä men det är aggregats remmen som är sliten (kan hålla med om att den bör bytas men den har bara torrsprickor i sig och inte trasig) Sen nästa svar jag fick dem muttra.. Ja du har ju inte servat bilen sen 2013 så kanske inte så konstigt :S (för servisboken säger det). Bilen har fått ny Edge olja var 600mil. Oavsätt så var inte precis detta bemötandet jag hade hoppats på när jag lite snällt o skämtsamt kom in och ville dem skulle titta en extra gång.
Alla gör fel och sannolikheten att det hade varit jag som klantat mig här är lika stort.
Efter lite snack fick jag dem att ta in bilen igen på måndag/imorgon.
https://www.youtube.com/watch?v=ZRVR4GHxaUUprecis denna symtomen jag har.
https://www.youtube.com/watch?v=1NUBy-Q3djghär är vad jag tror de har gjort fel.
Kommer visa dem dessa två klipp i hop om att de inte bara slår igen dörren på mig denna gången.
Men jag vill också få fler tips och synpunkter på vad det mer kan vara. Jag vill inte stirra blind på något utan i slutet av dagen vill jag bara få felet åtgärdat.