Jo jag är nästan säker på att turbon rasat på grund av att den ryker otroliga mängder så fort man varvar motorn så turbon får jobba...... dock har inte bilen tappat nån effekt..... därför undrar jag lite över symptomen för turboras..... måste bilen gå sämre om turbon är kass ??.... sen undrar jag om det finns nått företag eller nån privatperson som köper rasade turbos å renoverar ??
Risken finns att en ny likadan turbo kommer rasa ja. antar att du åker med en Gt17 för tillfället. Jag skulle nog rek att du köper en Td04-15T#5 t.ex, dvs Aero-turbon. Den hänger med till runt 300 kusar, så din effekt ska alltså inte vara några problem. Dessutom är den turbon inte allt för dyr i inköp. Tänk dock på att vatten och oljerör måste bytas.
varför garanterar maptun,powerchip å nordicuhr att programvaran inte gör något på bilens driftsäkerhet ?....det måste väl betyda att originalturbon ska räcka till ?....
Har funderat på chippa min 2.0t men min bil har ju gått 17,500 mil nu de är en 02á tror aldrig turbon är bytt i den , frågan är . Är de stor risk med turbo ras om man chippar steg 1 till 220 hknågon som vet ?
för några dagar sedan var jag å chippade min 9-5 2,3t 98års till steg 2 på poerchip 235 hk sportfilter och 2,5tums system...... idag när jag varvade up till 4000 rpm så började den ryka som fan..... å så fort man varvar den så turbon får jobba så ryker det ofantliga mängder..... jag antar at turbon är pajj så vilken turbo bör jag sätta i ?...är det nått fel i motorn som gjort att turbon pajjat ?? om jag sätter i en ny likadan turbo finns det då risk at den rasar ganska snabbt den oxå ??
aj då det va inge bra, jag har en likadan bil som jag hade tänkt chippa på powerchip, har du pratat med de om det, för det verkar ju jävligt konstigt att det rasar nån dag efter att du chippad hos de, de har sagt till mig att turbon ska hålla.
Jao fast han sa att de beror på att den ått 20.000 mil redan..... dom håller ju runt 20.000 mil om man har tur..skitturbo...... andreas på powerchip kan verkligen allt om saab så jag litar på han ...han sa att jag skulle slänga i en original ....måste byta programvara oxå annars
Jao fast han sa att de beror på att den ått 20.000 mil redan..... dom håller ju runt 20.000 mil om man har tur..skitturbo...... andreas på powerchip kan verkligen allt om saab så jag litar på han ...han sa att jag skulle slänga i en original ....måste byta programvara oxå annars
jaha ok. om den inte hade gått 20 000 mil då? vad sa han om det? är det nåt som de på powerchip skulle stå för då?