3592
Sök

Köpråd Ny Bil

99 Inlägg
19 augusti 2015
#21
Klart du ska köpa en RX-8.
Grymt roliga men drar en del soppa (runt 1,2) och olja bör man byta oftare än vad service säger.
Men om man ser till nöje per krona är det en bra investering!
Däremot ligegr dom lite över din budjet såvida du inte köper en högerstyrd.


179 Inlägg
19 augusti 2015
Trådstartare
#22
JBeam skrev:
jesper080 skrev:
JBeam skrev:

Kan du tänka dig en 850 T5 så kör på det. Betydligt billigare än dina andra alternativ smile Speciellt i din prisklass. Dock finns ju S60 T5 om du är inne på det spåret.

Du låter som om 850T5 inte är ett bra val haha wink ? vilken av 850 o s60 är bäst tycker du ? har en 850 glt nu o är typ den enda erfarenheten jag har av volvo

850 är en gammal container precis som 740/940. Vad du än rasar på en sådan bil så blir det inte dyrt.
Det tråkiga är ju att dom är gamla och slitna. Sen sitter man inte bra med benen om man är 190cm+..

S60 är lite modernare men fortfarande ingen dyr bil att laga.. Håller väl ihop hyfsat bra och är billiga i inköp.

Bmw 540/740 är dyra bilar att hålla igång. Dom som säger något annat äger antingen ingen eller så kör dom knappt med dom... Haft några stycken och dom har kostat mig mycket.. fast jag haft facelift, mint cond. exemplar. Snabba är dom inte heller.. Väger på tok för mycket båda två. 540 med vanos+chip är enda acceptabla motorn.

Audi, mazda och 530 kombi är rätt tråkiga bilar runt 40k och en S60 R får du som sagt inte.

Jag tycker inte man ska maxa sin budget när man köper bil, det är en väldigt dum idé.
Har du 40k att köpa en bil för så köp en runt 20-25k istället. Det hittar du en fin 850 T5 för om du har tålamod.

Vill du maxa din budget i alla fall så har jag en fullutrustad gubb-ägd s60 T5 till salu för 45k.

i see jag sitter ändå bra får ja väl lov o säga i 855an. Inte alls jobbigt trång. billiga reparationer är alltid bra smile

så du tycker inte bmwen är ett bra val hller alltså ? hmm låter ej så iaf. är dem dyra i allt eller främst reperationer eller. Har ingen lust o trimma bilarna, så det räknas ödmjukast bort.

aha det var tråkigt att höra hmm trodde dem var rätt bra bilar i den prisklassen. 850 känns ändå rätt lockande, men vad är skillnaden på t5 och r r har väl 240 hk om jag ej har fel ? men i övrigt liksom.

ja skulle ju funka får kika runt. vilken av s60 o t5/r är rappast för att jämföra volvosarna

179 Inlägg
19 augusti 2015
Trådstartare
#23
Malheus skrev:
jesper080 skrev:
Jag vill ha en pigg bil (i den mån att det händer nåt när man gasar) behöver inte vara värsta 0-100monstret men det skadar ju inte alls . Den ska vara driftsäker gärna bakhjulsdrift och gärna relativt billig i drift även om det ej är ett krav. Inte förjävligt svårmeckad, samt gärna bra komfort  (är 190)
Ingen SAAB helst!

Budget är cirkus 40k

Kan inte äta kakan och ha kvar den wink
Driftsäkerheten är relativ, vissa bilar pajar mer och andra inte.. Det märker du! smile

Pigg och rolig:
http://www.blocket.se/vasterbotten/Alfa … 11&w=3

Driftsäker och billig i drift:
http://www.blocket.se/skaraborg/Ford_Fo … 11&w=3

Svårt meckad? Ska du köpa en bil som ska gå sönder så du får skruva för skojs skull? Köp något billigt då..Gärna med många ägare på kort tid. Har man inte tummen mitt i handen kan man göra det mesta.

Men det mesta går att kombinera.
http://www.blocket.se/malmo/Ford_Fiesta … 11&w=3

haha sant wink ja det förstår jag men finns ju dem som (vanligtvis) håller bättre än andra liksom smile

tack för länkarna big_smile asså med gärna inte svåmeckad menade jag att IFALL den pajar så ska det inte vara raketlicens för att kunna fixa det.  polarn är bra på o mecka jänkare o volvos o har god allkunskap men finns ju ändå skillnader o tänkte att det ska vara nån som det inte är så krånlgigt att fixa

179 Inlägg
19 augusti 2015
Trådstartare
#24
Tenchi skrev:
Klart du ska köpa en RX-8.
Grymt roliga men drar en del soppa (runt 1,2) och olja bör man byta oftare än vad service säger.
Men om man ser till nöje per krona är det en bra investering!
Däremot ligegr dom lite över din budjet såvida du inte köper en högerstyrd.

I see högerstyrd har jag inget emot smile men folk här säger att det är en dyr bil i drift

99 Inlägg
19 augusti 2015
#25
jesper080 skrev:
Tenchi skrev:
Klart du ska köpa en RX-8.
Grymt roliga men drar en del soppa (runt 1,2) och olja bör man byta oftare än vad service säger.
Men om man ser till nöje per krona är det en bra investering!
Däremot ligegr dom lite över din budjet såvida du inte köper en högerstyrd.

I see högerstyrd har jag inget emot smile men folk här säger att det är en dyr bil i drift

Det är en dyr bil i drift, eller det beror på vad man menar med dyr smile
Oljebyten kräver den och det kan mna göra billigt själv, dock drar den som sagt en hel del bensin.
Försäkring är helt ok, och reservdelspriserna är på Mazda-nivå.
I en kul-per-krona jämförelse (i inköp) så ligger den bra till.


201 Inlägg
20 augusti 2015
#26
jesper080 skrev:
JBeam skrev:
jesper080 skrev:

Du låter som om 850T5 inte är ett bra val haha wink ? vilken av 850 o s60 är bäst tycker du ? har en 850 glt nu o är typ den enda erfarenheten jag har av volvo

850 är en gammal container precis som 740/940. Vad du än rasar på en sådan bil så blir det inte dyrt.
Det tråkiga är ju att dom är gamla och slitna. Sen sitter man inte bra med benen om man är 190cm+..

S60 är lite modernare men fortfarande ingen dyr bil att laga.. Håller väl ihop hyfsat bra och är billiga i inköp.

Bmw 540/740 är dyra bilar att hålla igång. Dom som säger något annat äger antingen ingen eller så kör dom knappt med dom... Haft några stycken och dom har kostat mig mycket.. fast jag haft facelift, mint cond. exemplar. Snabba är dom inte heller.. Väger på tok för mycket båda två. 540 med vanos+chip är enda acceptabla motorn.

Audi, mazda och 530 kombi är rätt tråkiga bilar runt 40k och en S60 R får du som sagt inte.

Jag tycker inte man ska maxa sin budget när man köper bil, det är en väldigt dum idé.
Har du 40k att köpa en bil för så köp en runt 20-25k istället. Det hittar du en fin 850 T5 för om du har tålamod.

Vill du maxa din budget i alla fall så har jag en fullutrustad gubb-ägd s60 T5 till salu för 45k.

i see jag sitter ändå bra får ja väl lov o säga i 855an. Inte alls jobbigt trång. billiga reparationer är alltid bra smile

så du tycker inte bmwen är ett bra val hller alltså ? hmm låter ej så iaf. är dem dyra i allt eller främst reperationer eller. Har ingen lust o trimma bilarna, så det räknas ödmjukast bort.

aha det var tråkigt att höra hmm trodde dem var rätt bra bilar i den prisklassen. 850 känns ändå rätt lockande, men vad är skillnaden på t5 och r r har väl 240 hk om jag ej har fel ? men i övrigt liksom.

ja skulle ju funka får kika runt. vilken av s60 o t5/r är rappast för att jämföra volvosarna

Nej har du tajt budget så är Gamla V8;or rent allmänt inte att rekommendera.
Bästa T5:an ligger i s60 2005->. Dock är det ingen bil man ska köpa runt 40k.

Tycker du ska leta upp en fräsch 850 T5 (Y)

179 Inlägg
20 augusti 2015
Trådstartare
#27
Tenchi skrev:
jesper080 skrev:
Tenchi skrev:
Klart du ska köpa en RX-8.
Grymt roliga men drar en del soppa (runt 1,2) och olja bör man byta oftare än vad service säger.
Men om man ser till nöje per krona är det en bra investering!
Däremot ligegr dom lite över din budjet såvida du inte köper en högerstyrd.

I see högerstyrd har jag inget emot smile men folk här säger att det är en dyr bil i drift

Det är en dyr bil i drift, eller det beror på vad man menar med dyr smile
Oljebyten kräver den och det kan mna göra billigt själv, dock drar den som sagt en hel del bensin.
Försäkring är helt ok, och reservdelspriserna är på Mazda-nivå.
I en kul-per-krona jämförelse (i inköp) så ligger den bra till.

I SEE smile byta olja är ju inte så svårt ? Kanske ska kika på nån sån också prova o se hur den känns smile

179 Inlägg
20 augusti 2015
Trådstartare
#28
JBeam skrev:
jesper080 skrev:
JBeam skrev:

850 är en gammal container precis som 740/940. Vad du än rasar på en sådan bil så blir det inte dyrt.
Det tråkiga är ju att dom är gamla och slitna. Sen sitter man inte bra med benen om man är 190cm+..

S60 är lite modernare men fortfarande ingen dyr bil att laga.. Håller väl ihop hyfsat bra och är billiga i inköp.

Bmw 540/740 är dyra bilar att hålla igång. Dom som säger något annat äger antingen ingen eller så kör dom knappt med dom... Haft några stycken och dom har kostat mig mycket.. fast jag haft facelift, mint cond. exemplar. Snabba är dom inte heller.. Väger på tok för mycket båda två. 540 med vanos+chip är enda acceptabla motorn.

Audi, mazda och 530 kombi är rätt tråkiga bilar runt 40k och en S60 R får du som sagt inte.

Jag tycker inte man ska maxa sin budget när man köper bil, det är en väldigt dum idé.
Har du 40k att köpa en bil för så köp en runt 20-25k istället. Det hittar du en fin 850 T5 för om du har tålamod.

Vill du maxa din budget i alla fall så har jag en fullutrustad gubb-ägd s60 T5 till salu för 45k.

i see jag sitter ändå bra får ja väl lov o säga i 855an. Inte alls jobbigt trång. billiga reparationer är alltid bra smile

så du tycker inte bmwen är ett bra val hller alltså ? hmm låter ej så iaf. är dem dyra i allt eller främst reperationer eller. Har ingen lust o trimma bilarna, så det räknas ödmjukast bort.

aha det var tråkigt att höra hmm trodde dem var rätt bra bilar i den prisklassen. 850 känns ändå rätt lockande, men vad är skillnaden på t5 och r r har väl 240 hk om jag ej har fel ? men i övrigt liksom.

ja skulle ju funka får kika runt. vilken av s60 o t5/r är rappast för att jämföra volvosarna

Nej har du tajt budget så är Gamla V8;or rent allmänt inte att rekommendera.
Bästa T5:an ligger i s60 2005->. Dock är det ingen bil man ska köpa runt 40k.

Tycker du ska leta upp en fräsch 850 T5 (Y)

AA i SEE smile lutar åt 850 men får jag fråga varför t5 och inte r? R tycker jag är snyggare och mer power wink

Forummoderator
18 011 Inlägg
20 augusti 2015
#29
jesper080 skrev:
JBeam skrev:
jesper080 skrev:

i see jag sitter ändå bra får ja väl lov o säga i 855an. Inte alls jobbigt trång. billiga reparationer är alltid bra smile

så du tycker inte bmwen är ett bra val hller alltså ? hmm låter ej så iaf. är dem dyra i allt eller främst reperationer eller. Har ingen lust o trimma bilarna, så det räknas ödmjukast bort.

aha det var tråkigt att höra hmm trodde dem var rätt bra bilar i den prisklassen. 850 känns ändå rätt lockande, men vad är skillnaden på t5 och r r har väl 240 hk om jag ej har fel ? men i övrigt liksom.

ja skulle ju funka får kika runt. vilken av s60 o t5/r är rappast för att jämföra volvosarna

Nej har du tajt budget så är Gamla V8;or rent allmänt inte att rekommendera.
Bästa T5:an ligger i s60 2005->. Dock är det ingen bil man ska köpa runt 40k.

Tycker du ska leta upp en fräsch 850 T5 (Y)

AA i SEE smile lutar åt 850 men får jag fråga varför t5 och inte r? R tycker jag är snyggare och mer power wink

Jag TROR han menar detta: Man köper inte en 850R för att ligga och segdra på femman i 100 km/h. De är säkerligen i de flesta fall rätt hårt körda. I synnerhet om andra ägare som kanske inte varit så gamla legat och försökt få bilfan att spränga ljudvallen, på tvären :-)

Men säkerligen finns det någon t5 som kan vara lungt körd av en äldre ägare som bara ville ha lite mos i maskin vid omkörningar. Bilar utan dragkrok är bara +...

Min farmor köpte en Skoda Octavia 1.8T vid cirka 71 års ålder och hon tänkte så. När jag fick den hade den sotat igen :-) Så såna finns. LETA! Köp inte första bästa!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

179 Inlägg
20 augusti 2015
Trådstartare
#30
Hybridsmurfen skrev:
jesper080 skrev:
JBeam skrev:

Nej har du tajt budget så är Gamla V8;or rent allmänt inte att rekommendera.
Bästa T5:an ligger i s60 2005->. Dock är det ingen bil man ska köpa runt 40k.

Tycker du ska leta upp en fräsch 850 T5 (Y)

AA i SEE smile lutar åt 850 men får jag fråga varför t5 och inte r? R tycker jag är snyggare och mer power wink

Jag TROR han menar detta: Man köper inte en 850R för att ligga och segdra på femman i 100 km/h. De är säkerligen i de flesta fall rätt hårt körda. I synnerhet om andra ägare som kanske inte varit så gamla legat och försökt få bilfan att spränga ljudvallen, på tvären :-)

Men säkerligen finns det någon t5 som kan vara lungt körd av en äldre ägare som bara ville ha lite mos i maskin vid omkörningar. Bilar utan dragkrok är bara +...

Min farmor köpte en Skoda Octavia 1.8T vid cirka 71 års ålder och hon tänkte så. När jag fick den hade den sotat igen :-) Så såna finns. LETA! Köp inte första bästa!

Ah i SEE men om man hittar en R modell med typ 1 ägare och i gott skick är det bara o slå till med andra ord. Även om det nog är väldigt sällsynta smile tack för feedback big_smile

Forummoderator
18 011 Inlägg
20 augusti 2015
#31
jesper080 skrev:
Hybridsmurfen skrev:
jesper080 skrev:

AA i SEE smile lutar åt 850 men får jag fråga varför t5 och inte r? R tycker jag är snyggare och mer power wink

Jag TROR han menar detta: Man köper inte en 850R för att ligga och segdra på femman i 100 km/h. De är säkerligen i de flesta fall rätt hårt körda. I synnerhet om andra ägare som kanske inte varit så gamla legat och försökt få bilfan att spränga ljudvallen, på tvären :-)

Men säkerligen finns det någon t5 som kan vara lungt körd av en äldre ägare som bara ville ha lite mos i maskin vid omkörningar. Bilar utan dragkrok är bara +...

Min farmor köpte en Skoda Octavia 1.8T vid cirka 71 års ålder och hon tänkte så. När jag fick den hade den sotat igen :-) Så såna finns. LETA! Köp inte första bästa!

Ah i SEE men om man hittar en R modell med typ 1 ägare och i gott skick är det bara o slå till med andra ord. Även om det nog är väldigt sällsynta smile tack för feedback big_smile

Jo, då kan man vara lite på hugget så klart. Men räkna med att den kommer att kosta i inköp... Sen har du ytterligare en aspekt: Om du nu mot förmodan skulle hitta "guldägget" så trycka plattan i mattan överallt kommer säkerligen att straffa sig, bilen är inkörd lungt i många tusen mil. Får den en ägare som gillar att köra hårt kommer den säkert vilja ha lite täta verkstadsbesök i början. Har varit med om det.

De som säger att bilar inte har en själ vet inte vad de pratar om. Mina bilar (har haft ett antal hundra stycken) har mycket sällan krånglat. Förutom Audi då. Skräp. Sålde en snorfin Volvo 760 -90 till en ungdom. Den rasade dagen efter. Hmm... Sålde en tokservad BMW 750iA -98 till en ungdom. Ras efter 1 vecka. Hmm...

Vårda bilen! Kör inte slut den! En gammal 850R orkar inte det.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
20 augusti 2015
#32
Hybridsmurfen skrev:
jesper080 skrev:
Hybridsmurfen skrev:

Jag TROR han menar detta: Man köper inte en 850R för att ligga och segdra på femman i 100 km/h. De är säkerligen i de flesta fall rätt hårt körda. I synnerhet om andra ägare som kanske inte varit så gamla legat och försökt få bilfan att spränga ljudvallen, på tvären :-)

Men säkerligen finns det någon t5 som kan vara lungt körd av en äldre ägare som bara ville ha lite mos i maskin vid omkörningar. Bilar utan dragkrok är bara +...

Min farmor köpte en Skoda Octavia 1.8T vid cirka 71 års ålder och hon tänkte så. När jag fick den hade den sotat igen :-) Så såna finns. LETA! Köp inte första bästa!

Ah i SEE men om man hittar en R modell med typ 1 ägare och i gott skick är det bara o slå till med andra ord. Även om det nog är väldigt sällsynta smile tack för feedback big_smile

Jo, då kan man vara lite på hugget så klart. Men räkna med att den kommer att kosta i inköp... Sen har du ytterligare en aspekt: Om du nu mot förmodan skulle hitta "guldägget" så trycka plattan i mattan överallt kommer säkerligen att straffa sig, bilen är inkörd lungt i många tusen mil. Får den en ägare som gillar att köra hårt kommer den säkert vilja ha lite täta verkstadsbesök i början. Har varit med om det.

De som säger att bilar inte har en själ vet inte vad de pratar om. Mina bilar (har haft ett antal hundra stycken) har mycket sällan krånglat. Förutom Audi då. Skräp. Sålde en snorfin Volvo 760 -90 till en ungdom. Den rasade dagen efter. Hmm... Sålde en tokservad BMW 750iA -98 till en ungdom. Ras efter 1 vecka. Hmm...

Vårda bilen! Kör inte slut den! En gammal 850R orkar inte det.

Kloka ord från en gammal man och jag känner mig nödgad att instämma.
Även en ivrig förare kan köra livet ur vad som helst på några mil, även en B18A.

Gamla grejor är just gamla även om det är lugnt kört, när det då börjar fresta på så är raset stundande.

Därav att jag brukar tipsa om typiska bilar som ungdomar inte äger eller i regel ägts av någon förare som inte testar varvtalsspärren återkommande eller kamikazeväxlar lådan alá F&F.

179 Inlägg
20 augusti 2015
Trådstartare
#33
Hybridsmurfen skrev:
jesper080 skrev:
Hybridsmurfen skrev:

Jag TROR han menar detta: Man köper inte en 850R för att ligga och segdra på femman i 100 km/h. De är säkerligen i de flesta fall rätt hårt körda. I synnerhet om andra ägare som kanske inte varit så gamla legat och försökt få bilfan att spränga ljudvallen, på tvären :-)

Men säkerligen finns det någon t5 som kan vara lungt körd av en äldre ägare som bara ville ha lite mos i maskin vid omkörningar. Bilar utan dragkrok är bara +...

Min farmor köpte en Skoda Octavia 1.8T vid cirka 71 års ålder och hon tänkte så. När jag fick den hade den sotat igen :-) Så såna finns. LETA! Köp inte första bästa!

Ah i SEE men om man hittar en R modell med typ 1 ägare och i gott skick är det bara o slå till med andra ord. Även om det nog är väldigt sällsynta smile tack för feedback big_smile

Jo, då kan man vara lite på hugget så klart. Men räkna med att den kommer att kosta i inköp... Sen har du ytterligare en aspekt: Om du nu mot förmodan skulle hitta "guldägget" så trycka plattan i mattan överallt kommer säkerligen att straffa sig, bilen är inkörd lungt i många tusen mil. Får den en ägare som gillar att köra hårt kommer den säkert vilja ha lite täta verkstadsbesök i början. Har varit med om det.

De som säger att bilar inte har en själ vet inte vad de pratar om. Mina bilar (har haft ett antal hundra stycken) har mycket sällan krånglat. Förutom Audi då. Skräp. Sålde en snorfin Volvo 760 -90 till en ungdom. Den rasade dagen efter. Hmm... Sålde en tokservad BMW 750iA -98 till en ungdom. Ras efter 1 vecka. Hmm...

Vårda bilen! Kör inte slut den! En gammal 850R orkar inte det.

Ja men dem är så jäkla fina big_smile är nästan värt det bara därför. Asså såhär faktiskt. Är ingen person som kör som en galning o ligger över Max vad bilen orkar. Vill ta hand om den så att den kan ta hand om mig smile men vill ändå ha möjligheten till att dra på lite ibland. Har en 850glt i nuläget skitnöjd med den. Den går riktigt bra mig veterligen utan modifikationer utöver turboavgassystemet. Enda som jävlas är oljeläckage och ABS. Så är inte ute efter att köra slut på den alls. Det är bara dumt mot bilen. Inte ens sportbilar pallar ju hur mycket våld som helst smile synd att folk skiter i bilarna sad gör ont i mig

179 Inlägg
20 augusti 2015
Trådstartare
#34
Evildan skrev:
Hybridsmurfen skrev:
jesper080 skrev:

Ah i SEE men om man hittar en R modell med typ 1 ägare och i gott skick är det bara o slå till med andra ord. Även om det nog är väldigt sällsynta smile tack för feedback big_smile

Jo, då kan man vara lite på hugget så klart. Men räkna med att den kommer att kosta i inköp... Sen har du ytterligare en aspekt: Om du nu mot förmodan skulle hitta "guldägget" så trycka plattan i mattan överallt kommer säkerligen att straffa sig, bilen är inkörd lungt i många tusen mil. Får den en ägare som gillar att köra hårt kommer den säkert vilja ha lite täta verkstadsbesök i början. Har varit med om det.

De som säger att bilar inte har en själ vet inte vad de pratar om. Mina bilar (har haft ett antal hundra stycken) har mycket sällan krånglat. Förutom Audi då. Skräp. Sålde en snorfin Volvo 760 -90 till en ungdom. Den rasade dagen efter. Hmm... Sålde en tokservad BMW 750iA -98 till en ungdom. Ras efter 1 vecka. Hmm...

Vårda bilen! Kör inte slut den! En gammal 850R orkar inte det.

Kloka ord från en gammal man och jag känner mig nödgad att instämma.
Även en ivrig förare kan köra livet ur vad som helst på några mil, även en B18A.

Gamla grejor är just gamla även om det är lugnt kört, när det då börjar fresta på så är raset stundande.

Därav att jag brukar tipsa om typiska bilar som ungdomar inte äger eller i regel ägts av någon förare som inte testar varvtalsspärren återkommande eller kamikazeväxlar lådan alá F&F.

Jag förstår det smile o är inte ute efter att dra på som ett freak. smile håller man efter så bör det ju hålla smile så en lågmilad R lugnt körd kan ju vara ett bra köp om man behandlar den därefter

7 450 Inlägg
20 augusti 2015
#35
Med lite tur så kan du kanske få tag på en glidare som både tillåter bilbarnstolar och är snabb samt låter gott.
Volvo S80 med Yamahamotorn.cool

wink

201 Inlägg
20 augusti 2015
#36
jesper080 skrev:
JBeam skrev:
jesper080 skrev:

i see jag sitter ändå bra får ja väl lov o säga i 855an. Inte alls jobbigt trång. billiga reparationer är alltid bra smile

så du tycker inte bmwen är ett bra val hller alltså ? hmm låter ej så iaf. är dem dyra i allt eller främst reperationer eller. Har ingen lust o trimma bilarna, så det räknas ödmjukast bort.

aha det var tråkigt att höra hmm trodde dem var rätt bra bilar i den prisklassen. 850 känns ändå rätt lockande, men vad är skillnaden på t5 och r r har väl 240 hk om jag ej har fel ? men i övrigt liksom.

ja skulle ju funka får kika runt. vilken av s60 o t5/r är rappast för att jämföra volvosarna

Nej har du tajt budget så är Gamla V8;or rent allmänt inte att rekommendera.
Bästa T5:an ligger i s60 2005->. Dock är det ingen bil man ska köpa runt 40k.

Tycker du ska leta upp en fräsch 850 T5 (Y)

AA i SEE smile lutar åt 850 men får jag fråga varför t5 och inte r? R tycker jag är snyggare och mer power wink

För att 850/855 R är fortfarande väldigt dyra (även om det inte är mycket pengar). Sen tycker jag rent allmänt att dom fåtal R som finns kvar inte ska köpas av någon annan än en R-Entusiast smile

En T5 kan man piska skiten ur med gott samvete.. och rasar du motorn så har du en ny för 2-3k och en helg i garaget.

179 Inlägg
21 augusti 2015
Trådstartare
#37
torsen skrev:
Med lite tur så kan du kanske få tag på en glidare som både tillåter bilbarnstolar och är snabb samt låter gott.
Volvo S80 med Yamahamotorn.cool

wink

Är det ärligt Yamahamotor i ? Coolt isf haha

179 Inlägg
21 augusti 2015
Trådstartare
#38
JBeam skrev:
jesper080 skrev:
JBeam skrev:

Nej har du tajt budget så är Gamla V8;or rent allmänt inte att rekommendera.
Bästa T5:an ligger i s60 2005->. Dock är det ingen bil man ska köpa runt 40k.

Tycker du ska leta upp en fräsch 850 T5 (Y)

AA i SEE smile lutar åt 850 men får jag fråga varför t5 och inte r? R tycker jag är snyggare och mer power wink

För att 850/855 R är fortfarande väldigt dyra (även om det inte är mycket pengar). Sen tycker jag rent allmänt att dom fåtal R som finns kvar inte ska köpas av någon annan än en R-Entusiast smile

En T5 kan man piska skiten ur med gott samvete.. och rasar du motorn så har du en ny för 2-3k och en helg i garaget.

Vad menar du med dyra om de inte kostar mycket? smile kan absolut förstå ditt tänk. Men är inte ute efter o förstöra dem alls. Tvärtom vill ta hand om dem', då tjänar dem en längre (kanske för alltid) smile kostar en motor till T5 bara 3k ????? Får se var det landar smile

Forummoderator
18 011 Inlägg
21 augusti 2015
#39
jesper080 skrev:
torsen skrev:
Med lite tur så kan du kanske få tag på en glidare som både tillåter bilbarnstolar och är snabb samt låter gott.
Volvo S80 med Yamahamotorn.cool

wink

Är det ärligt Yamahamotor i ? Coolt isf haha

Torsen tänker på S80 V8. En 4.4-liters maskin utvecklad av Yamaha. Hade varit roligt att prova en sådan!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

3 121 Inlägg
21 augusti 2015
#40
Hybridsmurfen skrev:
jesper080 skrev:
torsen skrev:
Med lite tur så kan du kanske få tag på en glidare som både tillåter bilbarnstolar och är snabb samt låter gott.
Volvo S80 med Yamahamotorn.cool

wink

Är det ärligt Yamahamotor i ? Coolt isf haha

Torsen tänker på S80 V8. En 4.4-liters maskin utvecklad av Yamaha. Hade varit roligt att prova en sådan!

I båtvärlden är V8an känd för att vara otillförlitlig, hur den funkar i bilar har jag mindre koll på.

Finns gott om vagnar att välja bland och bilar tål att köras hårt så länge man sköter dem. Att hålla på och noja om någon av de föregående ägarna nuddat gaspedalen eller inte behövs inte. Går en bil perfekt i maskinen - allt är välskött, helt och rent - så är det oftast ett bevis på att bilen tagits om hand.



Sök