JBeam skrev:
jesper080 skrev:
JBeam skrev:
Kan du tänka dig en 850 T5 så kör på det. Betydligt billigare än dina andra alternativ
Speciellt i din prisklass. Dock finns ju S60 T5 om du är inne på det spåret.
Du låter som om 850T5 inte är ett bra val haha
? vilken av 850 o s60 är bäst tycker du ? har en 850 glt nu o är typ den enda erfarenheten jag har av volvo
850 är en gammal container precis som 740/940. Vad du än rasar på en sådan bil så blir det inte dyrt.
Det tråkiga är ju att dom är gamla och slitna. Sen sitter man inte bra med benen om man är 190cm+..
S60 är lite modernare men fortfarande ingen dyr bil att laga.. Håller väl ihop hyfsat bra och är billiga i inköp.
Bmw 540/740 är dyra bilar att hålla igång. Dom som säger något annat äger antingen ingen eller så kör dom knappt med dom... Haft några stycken och dom har kostat mig mycket.. fast jag haft facelift, mint cond. exemplar. Snabba är dom inte heller.. Väger på tok för mycket båda två. 540 med vanos+chip är enda acceptabla motorn.
Audi, mazda och 530 kombi är rätt tråkiga bilar runt 40k och en S60 R får du som sagt inte.
Jag tycker inte man ska maxa sin budget när man köper bil, det är en väldigt dum idé.
Har du 40k att köpa en bil för så köp en runt 20-25k istället. Det hittar du en fin 850 T5 för om du har tålamod.
Vill du maxa din budget i alla fall så har jag en fullutrustad gubb-ägd s60 T5 till salu för 45k.