HÅhåjaja.
så satt man här igen, glasfiber-stickor i rumpan, polyester i pälsen och hjärnan lagom uppmjukad med lösningsmedel. Ett glas vin i näven och lite italiensk EBM/opera-fusion från högtalarna, det känns om ett perfekt läge att uppdatera tråden lite.
wilhelmG skrev:
läst hela tråden! grym pickup och ännu bättre fantastiskt humör
kan ju inte annat än o skita sig o ta 100 timmar när något igentligen skall ta 30 minuter, vi som är dumma i huvudet älskar bilar
Haha, tackar
Nävisst, man lär sig aldrig.. Varje gång man säger "det borde gå ganska snabbt" är egentligen en varningsklocka om att man skall bränna upp skiten och skaffa en annan hobby.
Djo skrev:
Underbart se lite nytt här i tråden
Plasta är roligt men slafsigt och jävligt på samma gång.
Materialintyg får du kontakta dom som gör grejerna om, Om dom inte kan få fram ett så är det fusk intyg som blir utväg om du inte vill bytta delarna.
Jag har nått vissa framsteg. De har hittills lyckats meddela att bärarmarna är av "pipes" och spindellederna är av "ductile iron". ... well done Yankee, well done, I salute you, you imbecile motherfucker.
Cuefa skrev:
Godspeaker skrev:
"jämmer, elände och humoristiska texter i massor..."
Det är sånt här som får mig att se fram emot att byta motor i Audin...
Det finns alltid de som har det värre!
Sen att jag måste åka ner "till dig" (nåja, Halland...) för att hämta motorn, o sen har 13 mil till från hemmet till "garaget" där motorbytet ska äga rum, är väl en annan femma... men jag tror ändå att dina glasfiber-fingrar värker mer än mina tämligen oanvända prinskorvar :-P
Så kämpa på ffs! SFRO är precis som de flesta instanser i de flesta fall något ondskefullt som måste bekämpas! Use the force!
egentligen är det inte synd om mig, inte det minsta, det är självvalt och jag mest bara gnäller för att jag är så satans duktig på det. Va på ett seminarium en gång. De sa man skulle ta tillvara på sina styrkor. Så jag tillbringar livet med att snacka skit, dricka sprit, gnälla och till råga på allt få betalt för mina vedermödor.
Så lid inte med mig, i ärlighetens namn låter det dö'mycket tråkigare att byta motor i en Audi
Så,
vad har hänt den senaste månaden?
Faktum är, inte mycket alls. Jag har bara varit ned i garaget 4-5 kvällar, topp.
Just ja, eftersom Skorven är min bruksbil, i väldigt o-brukaktigt skick, så var jag ju tvingad skaffa mig en till bruksbil
Jag tänkte köpa något idiotsäkert, litet och bränslesnålt att hulka runt i under vintern.
jag misslyckades fullkomligt i detta åtagande, och kom hem med en veteranbil fullsmetad med analog elektronik, V6'a och tveksam driftsäkerhet.
Honda Legend 2.7 -88Jag la upp en
Projekttråd, bara för att, jag hoppas kunna hålla fingrarna borta och inte peta med den. Men utifall att, så är det lika bra att lägga upp en tråd i god tid
Tillbaka till bygget; utsidan av flaket har i alla fall plastats klart.
Utsidan är grovslipad och mer eller mindre redo för spackel och färg.
Jag är faktiskt jävligt nöjd med hur formerna blev, däremot får kameran skiten att se totalt hopplös ut
Sedan var det dags för det jobbiga, att plocka loss det från formen. Kommer det hålla?? kommer det att spricka, kommer det väga 28kilo?
Att använda vinkelkapen visade sig vara jävligt svårt. Dels för att det var svårt att få till snygga linjer, dels för att man sprutade glasfiberdamm över precis allt, inklusive flinten och inte i öronen.... trevlig
Så istället plockade jag fram min japanska rakbladssåg. Ja, ni vet, alla har väl en sådan liggandes hemma?? Hur skall man annars kunna kapa saker på precis och rätt sätt?
Det tog mig säkert 5 timmar att få loss möget från träformarna. Inte så att den inte släppte, men eftersom jag inte riktigt tänkt igenom det hela ordentligt, så satt vissa skruvar fel. jättefel.
Jag hade tänkt rätt, sedan vänt det bakochfram - jag fick bända och bryta ut träbitarna innan sidan till sist gick att lyfta av.
Brett blir det!
Det ser mycket bättre ut i verkligheten än vad det gör på bild. Ljuset gör att det ser snedare ut än vad det är
Just ja, en annan sak som tagit upp en del tid är en liten låda...
Den uppmärksamma minns att jag beställt en liten låda, som jag verkligen sett fram emot.
Denna låda har kostat mig förbannat mycket motivation. Om jag hade haft lite mera hår kvar, så hade det garanterat varit grått nu...
Denna beställdes för länge sedan från Kalifornien. Priset på innehållet var helt överkomligt. Kostnaden för flygfrakt hade blivit 3ggr så dyr som lådans innehåll.
Båtfrakt blev endast dubbelt så dyrt som varan, så det kändes i sammanhanget ok. Jag har aldrig fraktat något via container tidigare. Direkt efter att ha betalat så började det ramla in mail efter mail efter mail där jag skulle verifiera, godkänna och deklarera vilka varor det var, att jag verkligen var jag, syftet med export/Import osv osv osv.
Till sist lämnade paketet amerikat, och jag trodde jag hade rett ut allt.
Nope.
4 dagar innan det ankom till Hamburg så får jag ett mail från en prudentlig tysk, med 5 inscannade amerikanska Fax, och texten
"your order is not ready for release. please contact your broker". say wtf?
Jänkarna meddelade vänligt att de skulle kolla upp vad som gått fel, sedan slutade de svara i 3 veckor.
Under tiden fick jag en omlastningsfaktura från tyskarna. Sedan fick jag en lager-faktura då paketet hängde kvar. Sedan erbjöd de sin deklarations-tjänst för den ringa summan €240... tack, nej tack, fixar själv.
När tyskarna väl blivit byråkratiskt tillfredsställda medelst 3 i original underskrivna handlingar, vidimerade och med myndighetsstämplar i viktiga färger så var helt plötsligt alla problem borta.
Jag fick en omlastningsfaktura och paketet var på väg till Malmö. .... så fick jag mail från någon tjomme i Göteborg som frågade var tullhandligarna blivit av, de kunde inte hantera mitt paket utan att det tullats in innan ankomst.... Men mot den ringa ersättningen om 980kr kunde de ombesörja förtullningen.
Vid detta laget var jag så less att jag bara betalade för att få igenom skiten.
Till mig kom deras administrationsfaktura, + tull + moms och så en omlastningsavgift samt 2 dagars lagringskostnad.
Hur mycket hela frakt-kalaset kostat mig totalt tänker jag inte ens fundera över.
Låt oss sammanfatta det med att jag lärt mig något: Containerfrakt-industrin är stenåldersmässig, och jag funderar på att göra det till en hobbysyssla att sänka fraktfartyg.
I vilket fall.
Paketöppning a'la Frankie.
Storlek: 10/10. Amerikansk jättelåda - troligen den största låda jag någonsin fått!
Vikt: 4/10. Det stod 98kg på fraktsedlarna.. jag hade hoppats på manlig trälår
Upphetsning: 7/10. Övervänt, gått från stenhård till bara ljummet mys-intresserad...
Bubbelplast: 3/10. Amerikans mega-plast, men väldigt lite av den.
Insekter: 3 döda spindlar och något avlångt med fler än 17 ben, till synes dött. Kontrolltrampade på det.
Woho, bredare ökenskärmar!!
Eftersom jag tyckte det var så himla kul och gemytligt med glasfiber, så bestämde jag mig för att köpa nya färdiga skärmar direkt från USA. Det skulle gå fortare och bara bli marginellt mycket dyrare.
... jupp... så var det tänkt.
Men överlag verkar de hålla jävligt bra kvalitet, och passformen ser inte ut att vara alldeles för långt ifrån verkligheten.
Och brett blir det
Dessa kommer att bredda 6". Per sida.
Detta medför att mina däck kommer vara för smala nu.
Rackarns.
Undrar hur jag skall åtgärda detta oerhörda dilemma