Werndin skrev:
Spännande bygge, har du något mål du siktar mot angående hästkrafter? Få förhoppningsvis se den någon gång i sommar.
Tack
Inte direkt, ska se var det landar i sommar och hur nöjd jag känner mig med det. Ca 600 hk ska turbosarna orka med. Tog i med bränslesystemet så det är rätt lugnt om jag byter till en stor singelsnurra!
Hoppas jag lyckats få ihop den och tagit mig genom besiktningen före arcus-träffen om två veckor så då behöver du inte ens åka långt
Slänger upp två till bilder på catchtanken, ca 2 liter användbar volym!
Pumpen går att byta, även om det är tajt att få in handen. Röret i överkant är bränsleretur till stora tanken.
På plats i den stora tanken, behöver bara hitta någon kabelgenomföring nu och sen är den färdig.
Har bråkat med bromsarna större delen av dagen, luftat osv.. Det håller inte tätt där bromsrören går in i två av oken så antar att det får bli nya ledningar och en till flaska med bromsvätska!
Nya tag under morgondagen, borde vara slut med överraskningar snart. Det jag inte hunnit gå igenom är fram och bakvagn + diffarna och bottendelen av motorn