Mack855 skrev:
Jag kan inte förklara att bilen drar nästan en dl mindre per mil men det gör den vid långkörningar i hastigheterna 70-90. Allt under = stadstrafik och då är siffrorna desamma som vid org filter och likaså när jag ligger i 110. Bilen är chippad av autotech också, sen om det hör till vet jag inte. Bilen drog självklart mindre efter chippet och efter ytterligare några månader bytte jag filter och då drog den ännu mindre. Sen kan det vara så att det helt enkelt kanske var hög tid att byta filter jag vet inte.
Men men jag kan inte säga annat än att jo i hastigheterna 70-90 km/h drar bilen mindre än med org filter. Varför kan jag inte säga, kanske är skillnad på tillverkare av olika filter. AEM's filter ska ju vara erkänt bra märke.
Hur stor skillnad i förbrukning har du före och med det nya filtret då? Utetemp spelar ju också in, tror du har ganska marginell skillnad om inte orginalfiltret var igensatt. Det du gör då du chippar är att du får högre avgastemp bättre förbränning men partiklarna blir mindre och mycket skadligare för människan, sånt tillåter inte biltillverkarna.. åtminstone var det så, tills det visade sig att även de fuskade med sådant
Så att dieselbilen drar mer är bra för oss men dåligt för växthuseffekten.
Senast redigerat av Sushikocken (12 oktober 2015)
Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!