Hehe,misstänkte de...krämpor ska man byta ut om man lossar dom,enl Mölnlycke bilfjäder som bara mekar sånt,nya e inte så dyra på e-bay,ska själv byta på en cheva i veckan..
Hehe,misstänkte de...krämpor ska man byta ut om man lossar dom,enl Mölnlycke bilfjäder som bara mekar sånt,nya e inte så dyra på e-bay,ska själv byta på en cheva i veckan..
Det hade ja ingen aning om. Kapa av dom gamla så det finns ingen risk att dom åker på igen ja Ska bara komma fram till hur mycket skrot jag ska lägga mellan fjädern och axeln så jag vet måttet. :p
Behöver ju inte bygga allt själv :p dom här delarna ihop kostar mindre än en drivknut till våra audi, tröttsamt..för audi när jag kommer bara åka Ih sen 👊
Gött me usa bilar,så billiga delar,man har ju knappt råd o åk annat....såg en transvesit bakom,en bekant vill bli av med en sån pickup,i fall du vet nån som har sjuk läggning för såna bläää bilar..hehe
Gött me usa bilar,så billiga delar,man har ju knappt råd o åk annat....såg en transvesit bakom,en bekant vill bli av med en sån pickup,i fall du vet nån som har sjuk läggning för såna bläää bilar..hehe
Hehe ursh ja.. Det är kompisens. En -70nått campingbil med b18. Jag kan fråga han om han ä sugen.
Sen så montera jag de mesta för å se om den kunde producera lite co2, mest för motivationen skull.
Då börja pumpen pissa soppa ur ett litet skvallerhål på åvansidan
Då tog jag till min vän:
..och montera ihop framaxlen istället
Nu får jag köpa en soppapump för det verka krångligt å byta Membran, låt oss säga att den beter sig som en punkare och bär nitade axlar!. Samt dom va inte så dyra
Trevligt att de går framåt.....:)blir en redig truck när den kommer ner på hjulen...ang klossar mellan fjäder o axel..om du måste ha de så lägg så lite som möjligt,de va en som bromsa för ett rådjur me en cheva pickup,han slet loss hela axeln o skrota fördelningslådan,sån han vände på fjäderhänkena,mkt stadigare o rätt lätt o göra..
Det låter inte kul. Jag kommer behöva lägga lite imellan men jag får nog tänka igen vad och hur låter det som. Återkommer med det shacklarna tänkte jag ha ledbara och jag tänkte vända på fjädern så shacklarna blir i fram så blir det lite snällare mot kardan när man utnyttjar slaget. Om det blir komfort att åka med, att ha fjädrarna "bakåfram", vet jag inte.. Men jag hoppas på det:) sen tänkte jag hitta ett lämpligt plattjärn, kanske i nått fjäderstål??..och bulta mellan shacklarna..måste pröva lite hur/och/om det hjälper eller om det kanske är bra på landsvägen bara..mest nått jag snappat upp nånstans
De låter som en bra lösning,sen kan du vrida upp axlarna lite grann för o få mindre kardanvinklar.de finns ju hemska byggen därute som e totalt trafik farliga,har själv åkt i sånt när man tyckte allt högt va fräckt oavsett hur de va byggt.....numera e de kul o fundera o bygga rätt direkt...6.9 dieseln med låda e billig nu,hehe
Det låter inte kul. Jag kommer behöva lägga lite imellan men jag får nog tänka igen vad och hur låter det som. Återkommer med det shacklarna tänkte jag ha ledbara och jag tänkte vända på fjädern så shacklarna blir i fram så blir det lite snällare mot kardan när man utnyttjar slaget. Om det blir komfort att åka med, att ha fjädrarna "bakåfram", vet jag inte.. Men jag hoppas på det:) sen tänkte jag hitta ett lämpligt plattjärn, kanske i nått fjäderstål??..och bulta mellan shacklarna..måste pröva lite hur/och/om det hjälper eller om det kanske är bra på landsvägen bara..mest nått jag snappat upp nånstans
Blir lite tosigt om shackeln är fram, hjulet vill röra sig bakåt uppåt när man kör i hålor osv och det kommer då ta stopp bakåt eftersom fjädern är fast inspänd där.
Vet inte hur illa det blir för jag har inte provat Mycket möjligt att det fungerar ok