Vill du göra ett lågbudgetalternativ så besök en plockskrot och välj ut en oljekylare där.
För några år sedan kompletterade jag en bils ordinarie automatoljekylare med en annan dito i serie.
Mitt val var automatlådeoljekylaren från en Mazda 626.
Behändigt format och lättmonterad.
En större datorfläkt såg till att luften cirkulerade och kylde.
Eftersom anslutningsrören både på ifrågavarande bils aluminiumrör och Mazdakylaren var 16 mm var det inget problem med "rörmokar´ns" standardkopplingar över disk.
Hade jag inte sålt bilen så hade jag även monterat en oljekylare i serie på returledningen från styrservot till pumpen.
B t w så sänkte jag temperaturen i motorrummet genom ventilations hål på huvens sidor.
Inte i bakkant på huven, mot vindrutan, för där råder övertryck som effektivt hindrar frånluften från motorrummet att ta sig ut. Kan vara bra att veta.
Ursäkta lite o t, men dock i ämnet.