3830
Sök

Glykol till v70N -00

62 Inlägg
17 oktober 2015
Trådstartare
Hejsan! Jag har ett problem med min v70 och det är att den läcker kylarvätska och jag är rätt säker på att det är vattenpumpen som gett sig men saksamma, jag har inte möjlighet att byta den förrän på måndag och jag tänker ändå passa på att byta kamremmen då i samma veva men fram tills dess kan det som sagt vara rätt nice om inte kylarvätskan fryser så min fråga är vad ska jag ha för glykol i den? Det är alltså så vitt jag vet bara vatten i den men jag tänkte om systemet är gjort för någon speciell glykol sort eller färg?

P.S osäker på om jag la tråden i rätt forum men ber om ursäkt utifall att. Mvh Jaderlof
Senast redigerat av Jaderlof (17 oktober 2015)

Trucker
1 414 Inlägg
17 oktober 2015
Volvo's kylarvätska säger jag smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

59 Inlägg
17 oktober 2015
Köp det billigaste
typ biltema
duger på en sån bil

914 Inlägg
17 oktober 2015
Det brukar framgå av instruktionsboken.

3 173 Inlägg
17 oktober 2015
Billigast möjligt  eftersom du ska byta sedan ändå

62 Inlägg
17 oktober 2015
Trådstartare
Blev panik åka till Bilia och köpa en dunk på 4 liter. Dock har jag ännu mer panik nu då det är nästan minusgrader ute och kan inte lufta kylsystemet eller något förrän på måndag.

1 661 Inlägg
18 oktober 2015
Hur vet du att det bara är vatten i systemet? Frostskydd är bara en av egenskaperna glykol har så det är viktigt att inte köra med för stor procent vatten kontra glykol.

Med tanke på att du kan byta kamrem på en bil så känns det lite som att du gör en höna av en fjäder när det kommer till ditt glykolproblem?
Senast redigerat av CC72 (18 oktober 2015)

Sök