ang märke: jag har använt aegean, hellas petrol, elf, selenia, total, valvoline, gulf, mobil, Shell, Castrol, BP, Eneos, STP och eventuellt några märke till.
Jag har ALLTID varit supernöjd med samtliga ovannämnda märke och jag rekommenderar de ovanstående märke. Om Biltemas oljor vet jag inte, har jag aldrig använt. En del säger "inga problem" andra säger blankt "nej".
En kompis som använder olja från biltema (jobbar även där) har sagt till mig att de har uppgraderat rejält med oljekvalitet jämförelsevis med vad har det varit tidigare.
Motul har jag aldrig använt heller, men de är polulära i Frankrike, Schweiz, Belgien, Luxemburg och även i Québec (som under vintern är svinkallt!!!!!).
Nåt negativt har jag inte sett/läst om dem, utan tvärtom, de får RIKTIGT BRA/TOPPEN betyg och kommentarer, bättre än aral för den delen.
Som antitysk undviker jag köpa tyska produkter (bl.a. Aral) om andra alternativ finns, speciellt om namnet hänvisar till Borats hemland
(skämt!)
Anser du att din bil är typ vinterpulka, ska bara ha vilken som helst olja prova med biltemas, kanske även kortsiktigt. Du har ingenting att förlora och du kan alltid byta olja en gång till om du är inte nöjd! Vill du ge det bästa alternativet och behålla bilen länge mm ge en slant mer o köp en garanterad bra olja.
Ta hänsyn till det med hur du kör med korta intervaller mm som torsen har nämnt.