2881
Sök

Köra omappad bil

274 Inlägg
19 oktober 2015
Trådstartare
#1
Har lite grejer som ska på min C30.
Målet är 310hk o 500nm.

De som är kvar att göra är att hänga på 3" dp me racekisse samt RS spridare...

Vågar man köra bilen med org mapp på 220hk o 320nm ?

De vill säga org mapp på Alu IC, 3" helsystem me racekisse, RS 440cc spridare o ATM magnetventil.


Hhehehehhest
375 Inlägg
19 oktober 2015
#2
Varför skulle du vilja köra bilen omappad?
Går säkerligen och köra bilen men att hålla på och gasa/leka är inget du ska göra om du inte finner det kul att skruva bil.

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..

274 Inlägg
19 oktober 2015
Trådstartare
#3
Nyman1337 skrev:
Varför skulle du vilja köra bilen omappad?
Går säkerligen och köra bilen men att hålla på och gasa/leka är inget du ska göra om du inte finner det kul att skruva bil.

Nej jag menar att om ja skruvar på allt ja ska (i Linköping) o kör ner den till mappningen (i Helsingborg).
Skulle man kunna de om man inte laddar järnet, utan fiskör...smile


4 822 Inlägg
19 oktober 2015
#4
den kommer väll inte gå speciellt bra om du sätter i dom spridarna så att köra en sträcka på ca 36mil (enligt eniro) är väll inte så bra utan montera på dom andra grejerna du skrev och sen monterar du dit spridarna när du är hos dom som ska mappa den.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

2 327 Inlägg
19 oktober 2015
#5
om inte datorn vet om att spridarna är större kommer motorn få på tok för mycket bensin, sen upptäcker styrdatorn via lambdan att något är fel men den vet samtidigt om att den ger rätt mängd (fastän att det är fel i verkligheten), kanske låter dumt men asso man ska inte köra en bil man monterat större spridare på för det kan sluta i att motorn går sönder. att montera större turbo går ju bra om man kör lugnt


Cupra_
19 oktober 2015
#6
IC=Inga problem, DP=Kan ge skenande laddtryck, Spridare=Se ovan, Magnetventil=Safe.

Rätta mig om jag har fel.

Forummoderator
10 576 Inlägg
6 november 2015
#7
Deception skrev:
Rätta mig om jag har fel.

Haha...  rätta mig om jag har fel...   sämsta meningen ever. Använd inte den meningen, den gör ju bara att ditt inlägg är meningslöst eftersom du antingen är osäker eller ger sken av att vara osäker.  Du har ju ett bra svar annars.


Christian S har en lösning jag brukar använda.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Cupra_
6 november 2015
#8
torpis skrev:
Deception skrev:
Rätta mig om jag har fel.

Haha...  rätta mig om jag har fel...   sämsta meningen ever. Använd inte den meningen, den gör ju bara att ditt inlägg är meningslöst eftersom du antingen är osäker eller ger sken av att vara osäker.  Du har ju ett bra svar annars.


Christian S har en lösning jag brukar använda.

Bäst jag omformulerar mig så ingen tar illa vid sig då..

Jag är SÄKER när det gäller informationen jag skrev om IC (Jag har bytt IC utan mappning).

Jag är säker när det gäller DP då i princip alla trimfirmorna jag varit i kontakt med har varnat mig för det.

Spridare säger sig självt att det är inte är optimalt, precis som Christian S skrev.

Magnetventilen skulle väl vara den delen som jag är lite osäker på, men eftersom det är en ventil och ingen metastor turbo eller liknande så kan jag inte se vad den skulle kunna skapa för problem.

"Rätta mig om jag har fel" sa/skrev jag för att någon kanske har en annan erfarenhet. Du själv bland annat har ju pillat lite mer än mig och borde således kunna bidra med något konstruktivt kan man tycka.


Sök