Den Oljan har jag funderat på att använda i mitt motorbygge, har använt både Motul och Castrol. Just nu luta jag åt Castrol
Olja är verkligen en djungel som man kan grotta ner sig i, rätt kul att läsa om. Kul att höra vad ni kör med Man ska ju alltid ta det man känner sig trygg med och verkligen litar på och viskositeten efter hur bilen används. Just nu har jag också castrol edge i, bytte till det direkt när jag köpt den då det var biltemaolja i.. Men sen blir det Motul all the way, diff o låda osv
Igår blev det byte av bränslepumpen. Det gick väldigt smidigt, den nya walbro gst450 pumpen passa mycket bra. Sjukt hur liten den är jämfört med original, har ju hänt en del i utvecklingen där Här är lite bilder från bytet.
Bakluckan
Här ser man storleksskillnaden
Sådär, klart.
Satte på tändning ett par gånger så den fick gå lite, funka kanon.
Vart inne i garaget ett tag och "småfixat" skulle man kunna säga. "Provmontera" turbon lite snabbt, va bara nyfiken hur det skulle passa/se ut. Tagit ner grenröret för att göra rent och sen sätta lite avgasbandage. Har dock fått höra att det finns risk att det spricker om man lindar.. Men får se, kanske inte sätter över hela.
En kul grej när jag gjorde rent tråget lite va att det är blå-metallic-lackat, och några fästen, har inte märkt det tidigare för all smuts :p
Turbon, mer eller mindre ditplacerad bara.
Grenröret åkte av
Tråget då
Man sprider lätt runt på grejer när man håller på.. Lär bli en rejäl vårstädning.
Tyvärr så var vingen helt slut i lager även på badassparts.. Så jäkla typiskt när man fastnar för en. Så återigen har man velat fram och tillbaks hur man ska göra. Men efter att haft lite mailkontakt med badassparts så blir det denna:
Hade en kort tanke att köpa en annan som jag hittat och foliera i kolfiber istället, men jag vill verkligen ha äkta.. och hade säkert gått och stört mig på det så
Denna är 140cm bred och ca 30cm höga fästen, blir finfint.
Har jobbat lite med fästena till vingen nu. Va tvungen att borra om några hål till dom för att passa in i bakluckans hål till gamla vingen. Det blev bra men behöver göra lite småfix innan det är hundra klart.
Här vid fästet nere till vänster behövs det ordnas. Kommer nog slipa ner det så det följer bakluckan bättre bara.
MEN nu behöver jag lite tips, då jag behöver göra nya hål i vingen, vilket känns rätt scary.. Helst vill jag få i gängor om det går. Men har någon ett bra tips så dela gärna med dig.
Men vänta nu, vingen och fästena kommer ihop? Isåfall varför göra nya fästen i vingen? Eller kommer sakerna separat?
Oavsett så finns det väll helicoil för plast/kolfiber Eller köra med gängbussningar?
Inte säkert att fästena är gjord för just denna bil, vilket är mkt tveksamt. Då kommer det skilja hur pass brett han sätter fästena och därefter krävs det nya hål i vingen för fästena.
Men vänta nu, vingen och fästena kommer ihop? Isåfall varför göra nya fästen i vingen? Eller kommer sakerna separat?
Oavsett så finns det väll helicoil för plast/kolfiber Eller köra med gängbussningar?
Renjaegarn skrev:
Gloremir skrev:
Inte säkert att fästena är gjord för just denna bil, vilket är mkt tveksamt. Då kommer det skilja hur pass brett han sätter fästena och därefter krävs det nya hål i vingen för fästena.
Så är det, det passar inte om man vill ha bredare emellan. Valde att göra så istället för att göra nya hål i bakluckan Ja visst måste det va bäst att köra gänga, eller rent av det enda sättet. Blir till att mäta snornoga och köra det.
Snacka om att man har hjärnsläpp, klart det blir fel på fäst punkter när han satt fästena brett isär. Ska sluta kommentera innan jag har minst en kanna kaffe i blodet
Snacka om att man har hjärnsläpp, klart det blir fel på fäst punkter när han satt fästena brett isär. Ska sluta kommentera innan jag har minst en kanna kaffe i blodet