att köpa bilar i den prisklassen kan istort sätt bara gå åt helvete när man har dålig kunskap.
Pratar dom bara bra om bilen åk därifrån välj en bil från ett villaområde före någon som bor i någon förort med märkligt efternamn
redan vid första samtalet får man reda på rätt mycket.
fråga vad det är för fel på bilen som ägaren vet om.
säger dom att det inte är några fel så tacka och lägg på.
börjar dom berätta om bucklor rost osv så börjar vi närma oss en ärlig försäljare.
för ingen bil i den prisklassen är felfri.
fråga oxå vad som är gjort under tiden dom ägt bilen.
se alltid till att kolla upp hur länge personen ägt bilen. är det 4dagar ring inte ens dom.
om du mot förmodan endå blir sugen ring förra ägaren så kommer du få veta alla fel på bilen och kan kontrollera det mot nya ägaren. kan vara någon som köper den billigt lagar felen och säljer vidare iregel är det bara folk som döljer felen som säljer bilar på det sättet.
men det skyddar inte ett skit. den kan gå sönder efter 2dagar det vet man aldrig.
tanke på din ålder prisklasser osv så skulle jag leta efter en så liten bil som möjligt för minsta möjliga pengar men med låga mil och så ny bil som möjligt det kommer man långt på. Jag pendlar med min gråa seat arosa dagligen under 2år har jag bytt olja lite stötdämpare pga jag inte är vuxen nog för att inte åka sänkt fast jag är 37bast men min rep fond ligger på under 100kr förutom vanlig service det var några lampor inför förra bes
kört 5000mil felfritt med den 1500kr gavjag bytte koppling på den sen bara kört. har en MEGA reprations kostnad framför mig måste byta bromskivor fram och belägg. så håller på att samla ihop dom 500kr grejerna kostar på ebay ;-) lätt en av dom bästa bilarna jag ägt.. äger iof 3st arosor nu ska sälja min senaste inköpa kan det vara intresant så dra ett pm bra vinter och sommardäck har bara ägt den någon månad ;-) säljes med nya bakbromsar och nyservad och bör ge ett problem fritt ägande
Men jag är lite av den jag varnar lite för men försöker alltid vara ärlig och känner 2ägare innan mig