Det löste sigSäga va man vill om Carspect, men de är grymt hjälpsamma i den här stan.
Snackade med en besiktningsingenjör som sa att jag skulle rengöra ramen med stålborste "så är jag övertygad om att du kommer hitta det, det löser du. Och i värsta fall så får du banka in ett nytt så gör vi en regbesikning på det, men de ska nog inte behövas".
Så under 5 mm knäckebröd, strax framför höger bakhjul,
Chevrolet S10 ramnummerStora delar av det var oläsligt, så kollade åter med besiktningsingenjören vad som var bäst... att försöka gå hårt åt det och riskera att allt faller loss, eller åka in med det i dåligt skick?
De tyckte de bästa var att verkligen försöka skrubba fram de så gott som möjligt.
Så med en
nylonrondell på borrmaskin, rostlösning och en liten syl lyckade jag peta fram siffrorna, och gissa min glädje över att de faktiskt fanns kvar lagren av "lätt ytrost"!
Chevrolet S10 Chassinummer (delvis censurerat)Så härmed får vi hoppas denna tråd kan va till hjälp för nästa stackare som hotas av registreringsbesiktning, ursprungskontroll och tycker sitt val av fordon känns som en jävligt korkad idé