3314
Sök

byte av tändstift

7 Inlägg
22 december 2006
Trådstartare
hej är de någon som vet hur man byter tändstift på en volvo 960 92a 3.0 liters motorn vet ej var de sitter snälla hjälp mig

Old School Ford
600 Inlägg
22 december 2006
Vet inte hur den sitter men följ tändkablarna. Hittar du inte tändkablarna, lämmna till en verkstad istället.
Senast redigerat av Catling (22 december 2006)

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

81 Inlägg
22 december 2006
Catling skrev:
Vet inte hur den sitter men följ tändkablarna. Hittar du inte tändkablarna, lämmna till en verkstad istället.

Som Catling säger så borde du hitta dom genom att följa tändkablanrna.. Och på volvo brukar ju stiften sitta bra till och synligt motför på andra märken. Kan ju hända att dom sitter under nån sorts kåpa men jag vet inte rikigt hur det ser ut där under huven på 960:in

21 761 Inlägg
22 december 2006
Borde väl stå i instruktionsboken tycker jag.

Förresten har väl den motorn 1 tändspole per stift, då sitter spolen ovanpå stiften.
Senast redigerat av Drönirettab (22 december 2006)

7 Inlägg
22 december 2006
Trådstartare
jag trodde att jag hade hittat tändkablarna men de var bensin spridarna så de va ju inte så bra att ta bort men vilket pill de va att sätta te baks igen tack för rådet jag ska försöka en gång till men de ju inte lätt min instruktionsbok är på TYSKA

81 Inlägg
22 december 2006
Daniel82 skrev:
jag trodde att jag hade hittat tändkablarna men de var bensin spridarna så de va ju inte så bra att ta bort men vilket pill de va att sätta te baks igen tack för rådet jag ska försöka en gång till men de ju inte lätt min instruktionsbok är på TYSKA

Okej, Lycka till! smile

21 761 Inlägg
22 december 2006
Zündkerze betyder tändstift, zündkerzen betyder tändstift i flertal. Åtminstone står det så i ett tyskt ficklexikon.

21 Inlägg
22 december 2006
Du ska öppna 6 skruvar på den svarta plasten där de står "Volvo 24 Valve" och där under sitter det 6 tändkablar.

Personbilssystemstekniker.
365 Inlägg
23 december 2006
Klicka på länken, för att se bild på var tändstiften sitter
Och varje tändstift har en egenspole, blanda inte i hop dom bara!

http://www.garaget.org/mypage/gallery_e … mage=36855
Senast redigerat av _TiNcO_ (23 december 2006)

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur

Sök