LukeliDukeli skrev:
Update soon?
Absolut!
Längesen jag uppdaterade något nu men det har hänt en hel faktiskt.
Kan börja med att jag fixat lite med avgassystemet. Haft problem med att jag skrapar i
överallt och fastnar på väggupp så fick ta tag i det och försöka få upp det lite mot bilens underrede.
Ja ljuddämparen efter kat såg lagom fin ut
Så jag kapade väck den gamla och ersatte med ett rakt rör istället, nu skrapar bilen ingenting (från avgasröret)
och fick lite goare ljud!
För övrigt har jag retat mig på att inte ha bluetooth i bilen. Ville först inte byta ut originalstereon men till sist
fick det bli så för jag stod inte ut med massa kablar. Vet att det finns aux att koppla på originalstereon men
min SPH-DAH120 från Pioneer erbjuder mycket mer än så
Det fina med stereon är att den även stödjer
Apple CarPlay, riktigt smidigt!
Monteringen gick relativt smidigt, fick vara lite försiktig då det var första gången jag rev ner på en sånhär modell
men det gick väldigt bra ändå.
Monterades med 2-Din ram, ISO-kabel och en aktiv isokontakt för användning av original slutsteg
Blev riktigt snyggt och funktionellt, helt annat ljud då man kan ställa EQ och höja subwoofern via stereon
Utöver detta var jag och besökte GDM Performance för en optimering av bilen, blev steg 1 till att börja med
då jag inte hittat någon vettig downpipe i Sverige än
Blev 350hk/468nm, skaplig effektökning på 50hk/68nm
Stor skillnad både på gasreponsen och draget, helt klart värt pengarna. Hade dock problem med laddtrycket
och en felkod på magnetventilen intermittent så köpte en Autotech Magnetventil och monterade så nu lirar
allt igen!
Ska uppdatera oftare! Fick bli såhär nu då allt detta hänt den senaste veckan
Mycket mer pågång, bilen ska rekondas i helgen bland annat och frontläppen har kommit
från Asien och levereras till mig i nästa vecka!
/DesignByEmil