limpsalas skrev:
Stort tack för alla svar!
Har kollat upp tidigare ägare och han stod privat på bilen. Dock har han samma namn som företaget vilket gjorde det lite svårt att veta vem som egentligen stod på bilen.
Jag har sparat annonsen och även skickat efter "originalet" på blocket kundservice så jag har annonsen dubbelsparat redan. Har sparat all mailkonversation mellan oss också samt alla bilder från annonsen och som han skickat till mig på olika sätt.
Just nu har jag skickat runt lite mail till de lokala juristfirmorna och kort beskrivit ärendet och efterfrågat möte. Det ligger dock på runt 1,500 kr per timma att sitta där så man är ju inte jättesugen på att gå dit om det inte leder till något...
Jag kan skicka lite bilder på några av lackskadorna så ni får en uppfattning. Alla de skador som jag skickar bilder på här efter var dolda av klistermärken när jag hämtade ut bilen.
Enligt annons hade bilen gått ca 10,000 mil men i verkligheten drygt 15.
Enligt annons drog bilen 0,7 l/m men i verkligheten strax över 1 l/m (långkörning, blandad körning är lite mer givetvis).
Bilen ligger i 100 kkr-klassen.
Kollade upp honom på ratsit innan och såg att han var registrerad som VD på bilfirman också.
Ursäkta om jag är lite vag på vissa detaljer, vill inte ge ut för mkt information i detta skede.