3475
Sök

Turbo på gammal b230f

4 Inlägg
23 februari 2016
Trådstartare
#1
Hej jag är ny här på Garaget och även ny till turbokonverteringar och skulle vilja ha all info som man kan tänkas behöva om b230f turbo byggen.

T.ex hur mycke kan man ladda,
Är IC nödvändigt,
Vilka spridare bör jag byta till
Och övriga "mods" som man borde tänka på.


Turbon är en gammal sketen saab 9000 turbo som jag fick billigt. Jag hade inte tänkt mig något 300hk bygge, jag vill bara testa som ett första bygge.

Allt som är bra att veta uppskattas, Tack på förhand big_smile

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
23 februari 2016
#2
Turbo som jag fick billigt..
Jag får rysningar när jag läser sånt..
Det är ju för 17 samma sak som att det inte finns några garantier att det fungerar..
Ovanstående går under  rubriken" bra att veta "..cool
Senast redigerat av tommen1 (23 februari 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

4 Inlägg
23 februari 2016
Trådstartare
#3
Ska självklart byta lager osv om det skulle behövas men han som solde den sa att det inte var något nämnvärt glapp. Vad nu de ska betyda smile

Forummoderator
26 339 Inlägg
23 februari 2016
#4
Lumie skrev:
Ska självklart byta lager osv om det skulle behövas men han som solde den sa att det inte var något nämnvärt glapp. Vad nu de ska betyda smile

Vilket i klarspråk betyder; motorn är tvärslut men förhoppningsvis märker du det inte på ett tag..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

4 Inlägg
23 februari 2016
Trådstartare
#5
Mack skrev:
Lumie skrev:
Ska självklart byta lager osv om det skulle behövas men han som solde den sa att det inte var något nämnvärt glapp. Vad nu de ska betyda smile

Vilket i klarspråk betyder; motorn är tvärslut men förhoppningsvis märker du det inte på ett tag..

Turbo menar du? hmm

1 362 Inlägg
23 februari 2016
#6
Inte så hemma på detta med b230 konvertering till turbo men dom flesta grejerna finns ju att köpa från turbomotorerna så det som behöver modifieras sommar vet är att fixa till oljetillförsel och oljeretur för turbon och tråkigt nog vill ju ingen annan här i tråden svara på den frågan som ställdes utan bara klanka ner på att turbon köptes billigt, kanske avundsjuka vem vet?


Forummoderator
26 339 Inlägg
23 februari 2016
#7
Lumie skrev:
Mack skrev:
Lumie skrev:
Ska självklart byta lager osv om det skulle behövas men han som solde den sa att det inte var något nämnvärt glapp. Vad nu de ska betyda smile

Vilket i klarspråk betyder; motorn är tvärslut men förhoppningsvis märker du det inte på ett tag..

Turbo menar du? hmm

Såklart.
Tänkte lite snett där.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Handledare
1 481 Inlägg
25 februari 2016
#8
Lumie skrev:
Ska självklart byta lager osv om det skulle behövas men han som solde den sa att det inte var något nämnvärt glapp. Vad nu de ska betyda smile

Byta lager i ett turboaggregat är inget man gör hemma i garaget. Normalt.


4 Inlägg
25 februari 2016
Trådstartare
#9
Näe men jag har en kompis som löser de åt mig <3 big_smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
25 februari 2016
#10
Jag låser faktiskt här och hänvisar till sökmotorn. Det finns MÄNGDER om detta redan.

http://www.garaget.org/forum/search.php … 1210477711

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-


Sök