En helrenovering av lastbil och tanktrailer. Förvänta inga proffs verk, utan är en simpel hobby meckare. Gör det bästa jah kan utav de verktygen och tillgång jag har. Minne efter min far och förhoppningsvis kunna åka på lite... Visa mer
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Jaha dags för en liten uppdate;) efter 2 intensiva dagar så är trailern redo för att åka hem till garaget igen;)
Blästringen gjorde jag på en heldag 8 timmar.
Imorse spendera vi ca 3 timmar först att städa bort så mycket sand som möjligt. Sen gick vi över med pensel och målat alla trånga utrymmen och svets skarvar;)
Tillslut var den dags för epoxy grunden för allt. 40 liter gick de åt:)
Så nu skall den hem och spacklas lite. Kom lite överraskningar. Men jag är ändå tacksam trots att trailern är 60 år gammal och ren plåt. Kunde ju varit upprostad vid de här laget;)
Imorgon kör vi hem den igen. Verkligen skönt detta och detta skogsvrak får nytt liv och leva vidare;)
Undrar om inte bilderna blev upplagda i fel ordning? Men, det ser toppen ut!
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Undrar om inte bilderna blev upplagda i fel ordning? Men, det ser toppen ut!
Jo de hamnar lite olika varenda gång:) men innebörden är ju ändå densamma.
Jajamen. Härlig känsla att även trailern får lite kärlek?
Jo de hamnar lite olika varenda gång:) men innebörden är ju ändå densamma.
Ja de är kul på de sättet är man ju väldigt störd. Har liksom lagt 70.000 på nånting som inte går att använda . Haha ..Men det är fränt och hör till;)
Haha.. Men fint blir det!
Ja de är kul på de sättet är man ju väldigt störd. Har liksom lagt 70.000 på nånting som inte går att använda . Haha ..Men det är fränt och hör till;)
Är det bara jag som tänker att tanken kunde bli j-vligt ball om du inredde den som en husbil...?
Jävligt bra idé nu när du säger det. Kunde James May inreda sin "takbox" att bo i så torde det gå att få till någorlunda hemtrevligt i en stor tank
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4