Är det mycket som måste kapas för att få dit nya fronten och lyktorna?
Är inte jättemycket kapning alls, det som behöver bytas under är lykthållarna och krockbalken. Dom sitter med några bultar och ett gäng svetspunkter bara. Sen behöver man även byta huvlåsplåten, framskärmarna, huv och lyktor.
Har hållit på och helfolierat måndag till onsdag på jobbet, så har varit ganska slut i kroppen. Så har inte varit något grejande i garaget alls. Har bland annat folierat en ducato-buss och delar till en snöskoter. Blev ganska coolt med camo till skotern.
Men idag lyckades jag komma ut några timmar, blev att borra bort svetspunkterna till krockbalken. Var ganska krångligt och trångt, dåligt med energi i kroppen. Men efter fyra timmar hade jag tillslut lyckats få bort den. Nu behöver jag bara borra bort lykthållarna, så kan jag svetsa fast dom nya delarna och sen börja bygga ihop den igen.
Blev att skjutsa brorsan till hockey i Karlstad idag. Passade på att smyga in på BRL, där jag tänkte köpa mer dämpningsmatta. Blev att jag kom ut med 4 nya högtalare och 1 slutsteg, men ingen dämpningsmatta...
Så nu blir det att slänga in 1 diskant och 3 6,5” i varje framdörr och 1 diskant och 1 6,5” i varje bakdörr.
Tack grabbar! Är verkligen roligt att se att det är så många som följer mitt bygge. Får se till att inte göra någon besviken sen med slutresultatet
Idag blev det en lugn dag, fått vara hemma från jobbet så har inte orkat med så mycket. Men sysselsatte mig med att sortera upp lite bultar och muttrar som jag fick med när jag köpte skalet. Så jag lyckades hålla mig vaken ett par timmar extra
Idag har jag flytt ut till garaget för att orka med allt, bara få komma ut dit, rensa tankarna och va för mig själv. Har hunnit med en del idag.
Blev att plocka av alla delar på fronten igen, så jag kan få hjälp att svetsa under kommande vecka. Passade på att lägga underredesmassa på framskärmarna också, för lite extra skydd.
Sen blev det att byta torkarmotor och armar, då jag hade fräschare liggandes i garaget. Passade på att städa lite där också, då det var j*vligt skitigt. Dammsög ur kupéfiltret som var ganska igensatt. Imorgon blir det en sväng till biltema för att köpa mer underredesmassa och lite färg och dyligt. Så ska jag passa på att lacka upp kåpan som sitter vid vindrutetorkarna innan den åker på igen.
Passade även på att städa undan lite i garaget och dammsuga golvet, blir så jobbigt att va där ute när det är smuts, skit och verktyg överallt...
Varit en ganska lugn dag i garaget idag, åkte till Biltema och fixade lite sorteringslådor och färg. Blev även en ny bits-låda, får se hur länge den håller sig full..
Passade på att måla och fräscha upp runt vindrutetorkarna när jag ändå bytte motor där. Blev mycket snyggare med svart än blekt grå.
Passade på att byta ljusvrede till den med xenon och dimmljus igår. Sen blev det att pilla lite med kolfiber i väntan på svetshjälp. Blir att fixa luftfilterboxen, batterikåpan och motorkåpan i kolfiber till att börja med. Sen får vi se vart det stannar
Måste bara fråga, ska du bygga in Automatisk ljus? Eftersom det ljusvredet är ju inte det "vanliga" för Xenon.. utan för USA marknaden med Automatiska ljus..