Har en V70 2,4T från 03. Fick tag i vad jag tror äkta BBS Nebula 8x18". Satt inga navringar i vilket jag tycker är konstigt då dessa fälgar var fabriksmonterade på vissa V70/s60 eller? Centrumet är mindre vilket jag googla mig fram var 65,1 på denna v70? Vilka navringar ska jag köpa? Märkte även att dom skrapa i lite grann vid fullt rattutslag? Åter igen konstigt då dessa satt orginal ? Någon som har en aning varför detta inte går ihop?
Om det är äkta Nebula så behövs inga navringar utan de ska passa direkt. Ang skrapningen, när man byter till Nebula så får man även byta styrstoppen eller bara låta bli att svänga så pass mkt att det skrapar
Om det är äkta Nebula så behövs inga navringar utan de ska passa direkt. Ang skrapningen, när man byter till Nebula så får man även byta styrstoppen eller bara låta bli att svänga så pass mkt att det skrapar
Anledningen varför jag tror dom var äkta var för det står bbs instansat i fälgarna samt att det går o plocka isär centrumen. Allså riktiga split fälgar. Men om man ändrar styrstoppen får man ju sämre styrvinkel right ?
Anledningen varför jag tror dom var äkta var för det står bbs instansat i fälgarna samt att det går o plocka isär centrumen. Allså riktiga split fälgar. Men om man ändrar styrstoppen får man ju sämre styrvinkel right ?
Då låter det som att det är äkta Nebula, men du menar alltså att navhålet på fälgen är för litet för navet på bilen?
Yes, tanken med större styrstopp är egentligen bara att du inte ska kunna svänga så mkt att det börjar skrapa V70N kan ha universums sämsta styrvinkel/svängradie...
Satt inga navringar i vilket jag tycker är konstigt då dessa fälgar var fabriksmonterade på vissa V70/s60 eller? Centrumet är mindre vilket jag googla mig fram var 65,1 på denna v70? Vilka navringar ska jag köpa?
Förlåt nu men vad menar du egentligen? Originalfälgar behöver ej navringar eftersom dom ju är tillverkade för den bil dom sitter på... Och ja, Nebula är en original tillbehörsfälg till V70N/S60/S80.
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Då låter det som att det är äkta Nebula, men du menar alltså att navhålet på fälgen är för litet för navet på bilen?
Yes, tanken med större styrstopp är egentligen bara att du inte ska kunna svänga så mkt att det börjar skrapa V70N kan ha universums sämsta styrvinkel/svängradie...