4503
Sök

Toyota Carina -81 går inte bra alls

6 Inlägg
7 april 2016
Trådstartare
Hej, Jag har en Toyota Carina -81 2t ta40 den går riktigt dåligt ibland startar den inte ens. Och ibland går den hur bra som helst och mittiallt kan den sluta gå på alla cylindrar och lägger av, Den varvar ur på tomgång men inte när man kör med den:/. de är ny förgasare, nya stift och tändkablar, Tändningen är bra inställd! Väldigt tacksam för svar:cool:

österbybruk
267 Inlägg
7 april 2016
Bränsletillförsel? Stopp i filter eller dålig bränslepump?

Att Trimma en Volvo Är som att Smiska en Gris!
Keep on cruising! -Or burn out!

6 Inlägg
8 april 2016
Trådstartare
Är inga problem med bränsletillförseln! det roliga är att den får bra med bensin och tänder hur bra som helst när man tar upp stiftena. Fick den och gå bra på låga varv men går extremt dåligt på höga men börjar fundera om de kan vara tändförstärkaren

6 119 Inlägg
9 april 2016
Hej!
Så fort en bilmotor går dåligt så ska man undersöka  tre saker.
1. Kolla att tändstiften ger bra gnista !
2. Kolla att motorn/förgasaren får soppa!
3. Kolla att motorn får luft!
Får motorn dessa tre saker i lagom mängd så kan den inte säga nej, utan den funkar!

Ladda först batteriet så att du vet att det är friskt. Batteriet ska lämna minst 12,4V efter att du laddat det i 12-16 timmar. En multimeter är ett måste när man meckar med bilar.

Så kolla att stiften ger gnista och byt stift om inte det gjorts på de fem senaste åren men inte bara det, byt rotor och fördelarlock också för dessa måste bytas med jämna mellanrum om motorn ska må bra.

Kolla att soppa kommer fram till förgasaren och byt bränslefilter om detta aldrig är gjort.

Köp nytt luftfilter och byt samtidigt motorolja och oljefilter. Byt också olja i växellådan.

Nu har du gjort de saker som varje ansvarkännande fordonsägare bör göra varje vår...
Hur går bilen nu?
Senast redigerat av jaka54 (9 april 2016)

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
9 april 2016
Herregud, jag gör inte ens hälften och min riskokare går ändå..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Sök