Måste göra nåt åt den totalt idiotiska dragkroken här framöver, den är en jävla bra jordfräs märkte jag.... :aargh:
En annan grej som är ett kapitel för sig....avgassystemet. :evil:
Det är bara smulor under flaket, vilket besiktningsmannen verkade skita högaktningsfullt i....
Slipper gärna börja dra om det över bakaxeln (dessutom känns det som gubbvarning), följer minsta motståndets lag och kör sidepipe. :roll:
Flakpipor vill jag inte ha även om det kanske vore mer skyddat. Det är lite för mycket epaduett över det......ja, lite bryr jag mig om estetik med då denna kommer användas till vardags och inte bara på platser där ingen kan se en.
Här har vi då originalets förstadämpare och så långt är det friskt.
Har även denna någorlunda fräscha mittdämpare till Mercedes W123 liggande.... Tänkte använda den som andra dämpare, den är ganska kort så den får plats, samt platt så den inte tar i, och inloppsröret har rätta svängen för att få bort den från ramen. Själv hade jag kunnat åka med hoodpipe rätt upp lika gärna, men jag gissar att Bilprovningen inte blir entusiastiska över ljudnivån hos en sugdieselfyra med en enda dämpare.......så, playing it safe.
Jag inser nu att min skiss blivit spegelvänd så strunta i det.
Men tanken är ungefär så här, man skarvar i MB-dämparen på lämpligt ställe bakom originalsystemet. Sedan svänger man ut med en böj så man kommer ut strax före fjäderfästet. Runt fjäderfästet så går man med ett Volvo 740 slutrör, och kommer därmed ut strax framför bakhjulet. Det känns som att ifall man mosar avgassystemet så hade man hur som helst hängt upp sig på fjäderfästet i så fall och då har man kört ganska dumt.....
Tänker jag rätt eller tänker jag lika dumt som jag brukar?