3452
Sök

har ett par bilgeneratorer jag skulle vilja hitta felet på

Supraman
2 300 Inlägg
30 december 2006
ojkroken skrev:
Stefan Varberg skrev:
Det finns starkare generatorer som passarbolt on att köpapå skroten.
Upp till 120A finns för 850:n

jo men lånar du mig 1200 kr för en som de är osäker funktion på så gärna för mig ....

nu e de så att jag har alla grejorna hemma till de andra och har inte kostat mig ett dyft ..  bara man kan sparka igång de här generatorerna på nåt sätt

På något sätt var det ja.
tagga ner lite grabben, du behöver inte hoppa på bara för att man ger förslag.
Osäker funktion från en skrot? vart har du fått den idén, dom har iaf en funktion till skillnad mot vad du har nu.
Har inte köpt en enda grej från en skrot som inte har fungerat klockrent.
Att köra med fler generatorer är en lösning men det är inte en bra lösning.
Förr på lastbilar var det en vanlig lösning om man hade mkt som krävde ström men det innebar att man hade ett problem till om det skulle strula.
Sen så är det väl att köra med alla större strömförbrukare på samtidigt inte är en höjdare.
Har man grejer som drar mer än normalt så får man anpassa sig efter vad man kan ta ut?
Hoppas att du lyckas.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

35 Inlägg
30 december 2006
Trådstartare
Stefan Varberg skrev:
ojkroken skrev:
Stefan Varberg skrev:
Det finns starkare generatorer som passarbolt on att köpapå skroten.
Upp till 120A finns för 850:n

jo men lånar du mig 1200 kr för en som de är osäker funktion på så gärna för mig ....

nu e de så att jag har alla grejorna hemma till de andra och har inte kostat mig ett dyft ..  bara man kan sparka igång de här generatorerna på nåt sätt

På något sätt var det ja.
tagga ner lite grabben, du behöver inte hoppa på bara för att man ger förslag.
Osäker funktion från en skrot? vart har du fått den idén, dom har iaf en funktion till skillnad mot vad du har nu.
Har inte köpt en enda grej från en skrot som inte har fungerat klockrent.
Att köra med fler generatorer är en lösning men det är inte en bra lösning.
Förr på lastbilar var det en vanlig lösning om man hade mkt som krävde ström men det innebar att man hade ett problem till om det skulle strula.
Sen så är det väl att köra med alla större strömförbrukare på samtidigt inte är en höjdare.
Har man grejer som drar mer än normalt så får man anpassa sig efter vad man kan ta ut?
Hoppas att du lyckas.

det va inte menat som ett person påhopp ... sorry om de togs som de .
men jag har varit ute för att skrotar har varit mindre seriösa . så e lite osäker på vissa dyra delar ...men jag ska pula lite med projektet närsta helg då jag har mer tid till övers , återkommer med resultatet senare

35 Inlägg
2 januari 2007
Trådstartare
ojkroken skrev:
Streckkoden skrev:
På generator nr.1 så är det med stor sannolikhet diodfel. Det är det vanligaste felet med just den generatorn. Det finns både 70A och 105A och sitter på i stort sett varje Opel från 90-talet.

D+ är en styrström till fälten som gör att generatorn börjar ladda.

Har du den klenare varianten så är det ingen idé att byta ut din generator som sitter i Volvon.

räcker det att man mäter upp dioderna som sitter överst på bilden på generatorn ? vad e de små runda grejorna till för som sitter under ?

http://www.geting.se/image.php/19883-DSC00038 (Small).JPG

någon som vet va det är för något eller???

måste få reda på va de klumparna gör

2 655 Inlägg
3 januari 2007
Magnetiseringsdioder.

35 Inlägg
3 januari 2007
Trådstartare
Streckkoden skrev:
Magnetiseringsdioder.

kan de gå sönder me eller?

nu har jag mätt upp de vanliga dioderna och de va hela ... kan de vara laddregulatorn som krabbar då eller

35 Inlägg
15 februari 2007
Trådstartare
nu är projektet klart , xtra gen på bilen och batteri i baken på bilen , vilken grym skillnad de blev på ljudet när allt orkade arbeta på full effekt  grymt nöjd

2 655 Inlägg
15 februari 2007
Får bara grattulera till ett lyckat experiment..

35 Inlägg
16 februari 2007
Trådstartare
Streckkoden skrev:
Får bara grattulera till ett lyckat experiment..

man tackar och bockar

Sök