19 april 2016
Trådstartare
Hej! Jag har en volvo v70R AWD årsmodell 1998 som jag renoverat motorn på och trimmat medium, BSR steg2 chip och BSR 2.5" halvsats avgasystem satt i vid inköp. Sitter även Orginal turbo (18t), s60R grenrör, do88 3" omvänt flöde IC-kit och 3" LMM, Orginal Intercooler, bosch gröna spridare 465cc, Orginal tändsystem med NGK Iridium tändstift, Nytt spjällhus med programvara (2v gammalt) instalerat av volvo.
Problemet: Bilen går bra på tomgång och inga problem vid vanlig körning och lugn accelerering på alla växlar, problemet uppstår bara då jag trampar gasen i botten och kommer upp till ca 3000-4000 varv, det är vid 3000-4000 varv bilen börjar hacka ganska mycket eller blir orkeslös.
1ans vxl: inga problem vad jag känt.
2ans vxl: går bra upp till 3.5-4000 varv då bilen börjar rycka.
3ans vxl: upplever jag bilen orkeslös vid max gaspådrag och seg på att komma upp i varv, (hör mest bara att turbon laddar mycket) och sen vid 3.5-4000 varv böjar bilen rycka.
4ans vxl: är den orkeslös vid fullt gaspådrag och börjar rycka så som på 3ans vxl.
5ans vxl: är den också orkeslös och börjar sen att rycka
(OBS detta är vid fullt gaspådrag, vid lugnare gaspådrag varvar den längre utan att rycka och upplever att bilen går normalt)
¨
Det ända jag har prövat är att byta spjällhus och tändstift till några bättre, för läste att det löste sig för en annan kille med ungefär liknande problem att bilen rycker vid 4000 varv.
Men det har inte hjälpt mig.
Tacksam för all svar! // Gabriel