har funderingar på hur jag skall få till luftfjädringen bak då det är trångt som satan.. någon här som har några ide eller byggt luft på en 960 med multilink mk2 innan? väldigt tacksam för svar!!!
HJÄLP!! Har fått en idé nu om att göra sidokjolar i plåt, (dels för att det stärker en del) men då undrar jag som såhär om det finns någon firma eller privatperson här på Orust som gjort detta förr och kan bocka plåt? Tack på förhand
blir tyvärr inte så mycket gjort nu då firman som skall bocka nya trösklar har semesterstängt och jakten på reservdelsbil börjar kännas meningslös... men har iallafall fått bytt innerplåten i mittendörrarna för och få 960 handtag sen har jag rivit ur all dämpmatta på golvet så karossen har stått utomhus av tidigare ägare utan dörrar och nervevade rutor så mattan hade släppt och det var jättefuktigt under
har nu funderat lite på om jag ska kapa bort reservhjulsbaljan och bygga en ny fast fyrkantig och större för att få mer plats till lufttank och batterier, funderar även på och prova och testa svetsa dit "kombi balkar" för att få upp höjden i baljan och även golvet i bagaget, tror ni att det skulle fungera?
fick iden idag och testa mina abs355 19x9.5" fälgar, så plocka bort bladfjädern och hängde upp bakaxeln lite halvt och det blev plötsligt en riktig motivationshöjare men då kom problemet... var ska jag sätta luftbälgarna?? har funderat lite såhär efteråt på att sätta dit en stel axel istället men då får jag inte det stuket som jag vill ha även funderat på att sätta dit en mk1 istället för mk2 då dom har vanlig spiralfjädring.. har ni någon ide, tips eller i sjävla verket ren erfarenhet att komma med? väldigt tacksam isåfall!!