3423
Sök

Importera ljudprylar!

409 Inlägg
2 januari 2007
Trådstartare
Tjena.
Sitter och surfar på ebay när jag inser vilka hutlösa priser vi har i Sverige!
Varför är det så dyrt just i Sverige?
Finns det någon billig affär som skickar ljudprylar till Sverige? Är det svindyrt?

Morbror kommer hem från staterna till våren, tänkte be honom plocka med ett slutsteg hem. Om vi kollar tex här;

http://stores.ebay.com/BIGBUYCITY-INTER … idZ2QQtZkm

Är det något ni direkt nappar på, som ni kanske har själva eller har sett spela? Är det något speciellt märke man ska passa sig för? Jag är inte så insatt och vet inte riktigt heller vad jag vill ha heller för den delen. Men jag får väl anpassa bas-köp efter slutsteg sen om jag bestämmer mig för något speciellt steg.

HIT ME!

MVH
/Johan

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
2 januari 2007
Jag skickar efter rätt mycket från USA och Japan. Men de är inte tunga grejor. Mest film, musik, spel mm. Och de är inte dyrt att skicka ca 6-7 dollar från USA eller japan tex. Kostar såklart mer att skicka musik prylar och sånt. KOlla med den du ska köpa av. Säljaren ska veta en ungefärlig summa.
Senast redigerat av THEBADGUY (2 januari 2007)

Allt för den där jävla hatten!

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
2 januari 2007
Jag håller helt med,Det är helt HUTLÖSA priser på svenska grejer.
Jag söker just nu efter nya slutsteg till bilen, och jag kommer garanterat att importera dom från ngt annat land,PGA den hutlösa advancen som svenska bilfirmorna lägger på.

Ett litet exempel på en 15"bas nypriset var 5996:- och nu är det rea på dom,och då kostar den 4197:- Och jag kan lova att bilstereo butiken tjänar fortfarande bra på det.

länktips om importering från usa.
Den handlar om musikutrustning, Men det gäller samma saker för bilstereo.
http://www.lysator.liu.se/~enok/import.html

Diesel is the blood of satan.

2 911 Inlägg
2 januari 2007
Svenska priserna har att göra med svenska skattepolitiken, inget annat.

När ni går och köper en bas så betalar ni samtidigt lite för att vägen du kör på, sängen du ska vila i när du krockat, vården för ditt brutna ben...

69 Inlägg
2 januari 2007
www.caraudiosecurity.com

Det beror på hur mycket du ska handla, men jag handlade mitt där för under 10000:- med frakt, och samma saker hade kostat ca 4000:- mer i Sverige. Frakten går ju på ca 1000:- vilket är lite surt, men om du handlar för några tusen så går det snabbt ihop.

69 Inlägg
2 januari 2007
Decibel skrev:

När ni går och köper en bas så betalar ni samtidigt lite för att vägen du kör på, sängen du ska vila i när du krockat, vården för ditt brutna ben...

Så sant så sant... Därför så får man ju lite dåligt samvete... Men är man ung fattig stundent så får det gå, det tar man igen senare.

409 Inlägg
2 januari 2007
Trådstartare
Okej, tack för länkarna det ska checkas. Men undrar fortfarande vilka märken som är värda att köra på? Audiobahn? Pyle? Lanzar? Pyramid(!)?

.
Senast redigerat av h0lle (2 januari 2007)

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
2 januari 2007
Decibel skrev:

Håller inte helt med dej där, Visst har vi en skattepolitik som betalar varandra.
-rätta mej om jag har fel,men det är väl momsen.Och den betalar ju alla.
Det jag syftar på är den hutlösa advancen, som företagen tar ut på artiklarna som dom säljer.

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
2 januari 2007
h0lle skrev:
Okej, tack för länkarna det ska checkas. Men undrar fortfarande vilka märken som är värda att köra på? Audiobahn? Pyle? Lanzar? Pyramid(!)?

.

från den sidan så skulle jag titta på phoenix gold,rockford,alpine och pioneer i slutstegs väg.
Senast redigerat av jinxs (2 januari 2007)

2 911 Inlägg
2 januari 2007
jinxs skrev:
Decibel skrev:

Håller inte helt med dej där, Visst har vi en skattepolitik som betalar varandra.
-rätta mej om jag har fel,men det är väl momsen.Och den betalar ju alla.
Det jag syftar på är den hutlösa advancen, som företagen tar ut på artiklarna som dom säljer.

Om vi leker med tanken att ett slutsteg ligger på 5000kr i butik, så är vanligtvis inköpspriset cirka 3500kr, först får man tillbaka 700kr på momsen, sen får man betala 1000kr i moms, men de kvittar man mot varandra och betalar 300kr till skatteverket, då är det 1200kr kvar på vinsten, med den ska man betala lokaler, försäkringar, hyror, telefoner, webbsajter, marknadsföring o.s.v.
En liten butik med två anställda har lätt 80-150.000 i utgifter per månad, skulle inte dessa vinster finnas på produkterna skulle dom inte kunna finnas.
Men om vi ska leka med tanken att försäljaren tar de 1200kr som lön så får han först skatta cirka 54% på det, får kvar 5-600kr max i fickan.

Så självklart måste det finnas vinst på prylarna som säljs, hade skatterna varit lägre i sverige hade priserna sett annorlunda ut.

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
2 januari 2007
Företags politik kan man diskutera i en oändlighet,har själv haft ett för längesen.
Det jag saknar från det,är allt gratis som kom med när man hade firman.

Stort garage som användes till häften åt kundbilar samma sak med lager ytan, Alla verktyg,Kläder som man tog ut(inga blåställ),Hyra och el reducering hemma, Telefon/telefon räkning, Internet reducering, Fet dator till kontoret, Tvättmedel och typ alla medel hemma, Bränsle till bilen, Div bil tillbehör.

Jag lyfte ut en lön på ca 7000:- för div utgifter,som tex:tvavgift,kabeltv,krogen och fickpengar allt annat var betalt.

o_O
30 Inlägg
8 april 2007
Är det någon som vet nån sida i usa som säljer ljud?

Team Tondöv
649 Inlägg
volvoraggare
4 776 Inlägg
8 april 2007
tycker man kan handla hemma i sverige skulle alla handla utomlands så kommer det ju bli en hög skatt på det som man tar in också typ en importskatt och då lönar det sig sen inte i längden en importskatt skulle inte vara fel

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

o_O
30 Inlägg
10 april 2007
ironhead skrev:
tycker man kan handla hemma i sverige skulle alla handla utomlands så kommer det ju bli en hög skatt på det som man tar in också typ en importskatt och då lönar det sig sen inte i längden en importskatt skulle inte vara fel

Vilken tur att man kan mygla lite och få det från usa till sverige utan tull och skatt då big_smile

Alpina Power
50 Inlägg
10 april 2007
Jag skall köpa nytt ljud till min bil för inte hiskeligt mycket pengar bara nått som spelar bättre än orginal, nått tips på någon sida som man kan köpa ifrån?

275 Inlägg
10 april 2007
eXelite skrev:
Vilken tur att man kan mygla lite och få det från usa till sverige utan tull och skatt då big_smile

jag har beställt en hel del grejer senaste åren och det går inte längre att komma undan tull och skatt...
även från hong kong stoppas allt.(tidigare gjorde de inte det)
däremot om de (säljarna) är schysst skriver de ett lågt värde på grejerna...
men att skriva "gåva" funkar inte längre som förr sad

men du kanske vet nåt som inte jag vet smile

tell me, PLEASE.
Senast redigerat av mo_tattoo (10 april 2007)

några sanningar som tål att tänkas på:
1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.
2.Vi slutar inte leka för att vi blir gamla utan
Vi blir gamla för att vi slutar leka.

Alpina Power
50 Inlägg
10 april 2007
Men 1 fråga, Lönar det sig att imopotera typ stereo?

275 Inlägg
10 april 2007
absolut.
men tänk på att har stereon inte RDS så brukar de hoppa över ojämna tiondelar i frekvensen på radiodelen...
dvs. den tar in 99,1 sen 99,3 sen 99,5 osv
i usa har de så mycket kanaler så där har det ju inte så stor betydelse, men här uppe i norrbotten är det inte så kul när radion tar in 1 av de 5 kanalerna smile

några sanningar som tål att tänkas på:
1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.
2.Vi slutar inte leka för att vi blir gamla utan
Vi blir gamla för att vi slutar leka.

Alpina Power
50 Inlägg
10 april 2007
mo_tattoo skrev:
absolut.
men tänk på att har stereon inte RDS så brukar de hoppa över ojämna tiondelar i frekvensen på radiodelen...
dvs. den tar in 99,1 sen 99,3 sen 99,5 osv
i usa har de så mycket kanaler så där har det ju inte så stor betydelse, men här uppe i norrbotten är det inte så kul när radion tar in 1 av de 5 kanalerna smile

Ok. Men har du nått ställe som du kan rekommedera? Är ny på sånt här har precis börja kolla på sådana här grejer, hade tänkt att få hem lite grejer innan ja sätter igång att installera det.

Sök