Sedan kan ju "packning på tub" variera enormt i kvalitet. Jag använder alltid Hylomar eller Loctite 574. Loctite-produkten är ganska dyr tyvärr (och svår att få tag på kanske rentav) men väldigt bra. Hylomar blue är billigare och om nu Rolls Royce gjorde sig besväret så är det nog ok. Men likförbannat måste motorn isär. Annars skulle jag parkera över en binge sågspån och le med mitt bästa tandlösa banjoleende när jag fyllde på billig olja - igen.
Apropå gubbar som säger att saker inte fungerar. Det var belagt med dödsstraff att använda "packning på tub" då när jag skruvade ihop min första Austin Seven-motor 2004. En ytterst komplicerad skarv mellan gjutjärnsblock och aluminiumvevhus. Självklart sket undertecknad i detta och satte ihop motorn med Loctite 574. Och ännu ingen läcka. Kanske är min A7a den enda i världen som inte läcker olja...
Senast redigerat av caromania (2 september 2016)
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.