Jag kör med 500W 52" led på min 940. Köpt från ebay, något kinatillverkat. Jag är riktigt jävla nöjd med min! Den ger ju nästan dagsljus ca 100 meter framför bilen, lyser dessutom riktigt brett så man ser alla djur osv.
Vill du se långt så är ledramp inte för dig men varför vill du kunna se flera hundra meter? Känns ju bara vettigt på riktigt långa raksträckor och knappt ens då relevant.
Jag känner inget behov av att komplettera med extra fjärrljus alls på min men alla har väll olika preferenser och körstilar och körsträckor antar jag.
Lite nyare ledramper skall ha linser istället för reflektorer och på så sätt vara ännu bättre än den reflektorledrampen jag har men den lyser helt tillräckligt ändå skulle jag säga.
Färdas du i 110km/h så kommer du 30,5m per sekund. Det kan alltså vara bra med en ljusbild på över 100m ifall du ska ha en chans att undvika en älg som vill bli påkörd
Jag kör med 500W 52" led på min 940. Köpt från ebay, något kinatillverkat. Jag är riktigt jävla nöjd med min! Den ger ju nästan dagsljus ca 100 meter framför bilen, lyser dessutom riktigt brett så man ser alla djur osv.
Vill du se långt så är ledramp inte för dig men varför vill du kunna se flera hundra meter? Känns ju bara vettigt på riktigt långa raksträckor och knappt ens då relevant.
Jag känner inget behov av att komplettera med extra fjärrljus alls på min men alla har väll olika preferenser och körstilar och körsträckor antar jag.
Lite nyare ledramper skall ha linser istället för reflektorer och på så sätt vara ännu bättre än den reflektorledrampen jag har men den lyser helt tillräckligt ändå skulle jag säga.
Färdas du i 110km/h så kommer du 30,5m per sekund. Det kan alltså vara bra med en ljusbild på över 100m ifall du ska ha en chans att undvika en älg som vill bli påkörd
100 Meter ljus är mer lämpligt på halvljus än helljus.
Jag kör med 500W 52" led på min 940. Köpt från ebay, något kinatillverkat. Jag är riktigt jävla nöjd med min! Den ger ju nästan dagsljus ca 100 meter framför bilen, lyser dessutom riktigt brett så man ser alla djur osv.
Vill du se långt så är ledramp inte för dig men varför vill du kunna se flera hundra meter? Känns ju bara vettigt på riktigt långa raksträckor och knappt ens då relevant.
Jag känner inget behov av att komplettera med extra fjärrljus alls på min men alla har väll olika preferenser och körstilar och körsträckor antar jag.
Lite nyare ledramper skall ha linser istället för reflektorer och på så sätt vara ännu bättre än den reflektorledrampen jag har men den lyser helt tillräckligt ändå skulle jag säga.
Färdas du i 110km/h så kommer du 30,5m per sekund. Det kan alltså vara bra med en ljusbild på över 100m ifall du ska ha en chans att undvika en älg som vill bli påkörd
100 Meter ljus är mer lämpligt på halvljus än helljus.
Jag ser givetvis längre än 100 meter men 100 meter framför bilen är det nästan dagsljus, sedan blir ju ljuset svagare och svagare. Hemma är det mycket skog/buskar och djupa diken på bägge sidor vägen. Man ser inte en älg på 150 meter ändå om den står i skogskanten.
Jag är helnöjd med min ledramp helt klart, fick senast igår komentaren "å helvette vilket helljus du har" Men skall och vill man se riktigt långt så är somsagt ledramp inte lämpligt för detta.
Färdas du i 110km/h så kommer du 30,5m per sekund. Det kan alltså vara bra med en ljusbild på över 100m ifall du ska ha en chans att undvika en älg som vill bli påkörd
100 Meter ljus är mer lämpligt på halvljus än helljus.
Jag ser givetvis längre än 100 meter men 100 meter framför bilen är det nästan dagsljus, sedan blir ju ljuset svagare och svagare. Hemma är det mycket skog/buskar och djupa diken på bägge sidor vägen. Man ser inte en älg på 150 meter ändå om den står i skogskanten.
Jag är helnöjd med min ledramp helt klart, fick senast igår komentaren "å helvette vilket helljus du har" Men skall och vill man se riktigt långt så är somsagt ledramp inte lämpligt för detta.
som sagt jag vill se träd 600 m bort ;9 men alla är vi olika,, ett lyse som lyser 300 m är inget bra i mina ögon,, ta bara ett ex,, på 2/1 väg där 400m skyltarna kommer,, det är faaan ej så långt i 110
Jag monterade en Led ramp i grillen och en i undre. lyser riktigt bra men jag ville ha dem så diskreta som möjligt.. så jag har monterat svart strålkastarfilm på den övre medans jag har xenonljus i helljusen för längden. den övre är köpt på Auxbeam för lite över 1000kr den andra på wish. har testat många olika led ramper på wish vissa funkar riktigt bra men vissa är skräp
Bump.. kommer att skaffa två stycken extra ljus i sommar till min 745 -90 som jag ska ha när mörkret faller men vet inte riktigt vad man ska ha eller vad som är bra. En kompis tipsade om "Kina LED-ramps" på ebay som inte kostade så mycket då denna person har en sådan till sin bil men som gick sönder i en bil tvätt med högtryck heh.
Funderar att ha två stycken; en 52" (vinklad) på taket som tar på bredden och en under reggskylten som tar på längden (rak) men jag kanske gör tvärtom beroende på effekten. Vad säger ni som har gjort detta innan?. Linka gärna till vad ni kör med. Är inte ute efter att det ska lysa upp som ett jä*la UFO utan att det bara ska vara extra-extra.