Det här med "rolig bil" är ju högst subjektivt. Jag personligen skulle nog tycka det var stentrist att åka runt i en Prius jämt och ständigt, men samtidigt blir det ju en sport att köra snålt med en snål bil=roligt. Om det sedan är hyfsat tyst i kupén när man rullar i 120 på motorvägen så skulle jag vara nöjd med det. Som rövförflyttare är det ju perfekt, men jag har förmånen att få ratta andra "roligare" bilar om jag skulle vilja det.
Personligen skulle jag nog inte tycka det var roligare med en Super-B eller valfri annan mellanutrustad europeisk/japansk familjeholk. Det är helt enkelt inte kul med familjeholkar. Då handlar det bara om att vara praktisk, pålitlig och låga driftskostnader. Och då är det nog trots allt svårt att slå en Prius på fingrarna. För mig är dock bristen på möjlighet att montera dragkrok ett stort minus.
Ang Skodan: jag har en bekant som köpt en ny Superb, han gillar den men tycker den är bullrig när han jämför med Camryn han hade innan. Däremot så är den ju stor som tusan invändigt även om bakluckan är väl trång. (Kombi)
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.