Har nyligen servar vår Picasso. Nya stift och olja med nytt filter. Nybytt styrsevo och nyn servolja samt rem. Nya skivor och belägg fram. Helt plötsligt börjar bilen gå dåligt på tongångar när den blir varm. Alltså den går ej upp mer än vanligt i temp men när den är kall går den klockrent. Annars bläddrar den och gungar lite på tongångar, svarar inte riktigt på gas då heller. Olja var dålig innan i den så vi gjorde en rengöring innan byta av oljan. Den vit ryker inte eller ryker mer än vanligt heller.... Och ingen fel kod eller medelande i display heller. Vad kan vara felet... Lampa, katalysator tändmodul, kamaxelgivare..... Fattar inte då de inte ger någon fel kod i display på bilen HJÄLP BEHÖVER TIPS
Eller någon givare? Byt rubbet, glöm inte databoxen. Så går den prima sen.
Ja eller så köper man en ny bil hmm har lagt ut en del pengar redan och köpte den förmåga månader sedan... Och då efter ett tag visade det att servopump var dåliga lager så bytte pump och rem
Vet inte de var lite kortare än de gamla men mekaniker s bättre kortare än för långa var inga problem.
Fel mekaniker!!
Flyttas förbränningspunkten kommer bilen gå som en potta skit...som den tydligen gör. Köp originalstift till att börja med, är mitt råd, dom har rätt längd.
Vet inte de var lite kortare än de gamla men mekaniker s bättre kortare än för långa var inga problem.
På vilket håll var stiften kortare? Om det är den vita porslinsdelen är det en sak, men om själva skruvdelen med elektroden var kortare, dvs. inte kommer ner tillräckligt, kommer ju inte explosionen bli optimal i förbränningsrummet. Prova med rätt stift med rätt elektrodavstånd enligt tillverkare. Det låter i mina öron som att mekanikern inte hade sin mest seriösa dag.
Vet inte de var lite kortare än de gamla men mekaniker s bättre kortare än för långa var inga problem.
På vilket håll var stiften kortare? Om det är den vita porslinsdelen är det en sak, men om själva skruvdelen med elektroden var kortare, dvs. inte kommer ner tillräckligt, kommer ju inte explosionen bli optimal i förbränningsrummet. Prova med rätt stift med rätt elektrodavstånd enligt tillverkare. Det låter i mina öron som att mekanikern inte hade sin mest seriösa dag.
Det låter som en riktig fifflare. Tyvärr är det ganska vanligt med fifflare i olika branscher inom hantverkare och bilmekaniker är knappast undantagna.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Åk inte dit igen. Är så jäkla trist med alla ruffel &bågfirmor speciellt inom bil och hantverk som bara ser kortsiktiga snabba pengar på bekostnad av kunden. Att ta betalt och inte göra jobbet varken riktigt eller klart borde fan vara straffbart, om det inte redan är det. Jävla puckon det finns!
Är en jäkla tur att stiften inte var för långa då hade du fått allvarliga motorskador.