Nu är det snart dags att börja trimma! Fått hem en 3" insugsslang från do88 nu också, så i princip bara ett sportluftfilter och en avskärmning jag behöver, lite packningar till turbobytet och några kopplingar till btr:en. Sen ska ju nytt avgassystem byggas också. Tanken var att besikta så snart som möjligt och sen börja bygga nytt system i samband med att jag byter turbo, och då även uppgradera spridare/boxar/lmm med mera. Men en dag efter jobbet upptäckte jag att mitt nuvarande avgassystem såg ut så här:
Efter kardankröken, där någon tidigare ägare svetsat på ett rakt 3" rör med ett alldeles för stort utblås.
Så lycka till att få igenom den i besiktningen när det ser ut så
Det får fixas till innan besiktning, så ska det väl gå bra hoppas jag. För tillfället ser det ut så här:
Får försöka svetsa på något rör där och fästa upp i karossen...
Resten av avgassystemet är ju inte direkt fint heller, men det ska ju byggas om ändå. Bara den kommer igenom besiktningen så blir det att börja bygga! Väntar på en beställning från mrtuning med flexrör, en slutdämpare och lite klämmor. Sedan behöver diverse rördelar införskaffas, så jag kan börja bygga avgassystemet!
Så såg slutröret ut som satt monterat. Kapade loss fästet som satt där, kan vara bra att spara för mitt framtida bygge
Har fått hem en hel del grejer från eBay också, kommer uppdateringar på det lite senare
Har monterat en av grejerna redan, tänkte det är värt att testa för 26 spänn, istället för 400 som vparts tar för samma grejer!
LED i backljusen