3737
Sök

Xenon i helljus konvertering!?

11 Inlägg
14 mars 2017
Trådstartare
Hejsan!

Hare en Golf IV variant -03 som nu inte har extraljus då det egentligen inte behövs. men tycker att original helljus är lite klent och har funderingar av konvertering till xenon. det lilla problemet jag vet är att helljus huset är ganska litet så att borra upp ett hål kommer inte att gå. och locket som sitter till den har ju en inbyggt kontakt och jag undrar därför om det finns någon typ utav xenon med ballast som passar på den kontakten eller om jag bara får använda det hålet och försöka isolera för att hindra smuts och fukt att komma in i lyktan?

2 306 Inlägg
14 mars 2017
Köper du en xenonkonverteringssats för en viss lamptyp så ingår det lampor som är formade efter originallampan, så det passar rakt på.

11 Inlägg
14 mars 2017
Trådstartare
Mew skrev:
Köper du en xenonkonverteringssats för en viss lamptyp så ingår det lampor som är formade efter originallampan, så det passar rakt på.

Jo men det vet jag. men min fråga var om det fanns nån typ utav adapter som passar på helljus husets lock.. det locket som har en inbyggd kontakt för ingående/utgående kablar

2 306 Inlägg
14 mars 2017
gustavwikman skrev:
Mew skrev:

Jo men det vet jag. men min fråga var om det fanns nån typ utav adapter som passar på helljus husets lock.. det locket som har en inbyggd kontakt för ingående/utgående kablar

Jaha! Läste lite för snabbt, ursäkta. Det har jag tyvärr inget svar på då jag aldrig ägt en Golf IV själv. I värsta fall om du behöver skarva på kablar så kan du ju alltid göra det på kablaget som går in i lyktan, alltså inte inne i den. Mät bara upp vilka kablar som går till helljusen. smile

11 Inlägg
14 mars 2017
Trådstartare
Mew skrev:
gustavwikman skrev:
Mew skrev:

Jaha! Läste lite för snabbt, ursäkta. Det har jag tyvärr inget svar på då jag aldrig ägt en Golf IV själv. I värsta fall om du behöver skarva på kablar så kan du ju alltid göra det på kablaget som går in i lyktan, alltså inte inne i den. Mät bara upp vilka kablar som går till helljusen. smile

Okej big_smile tack iaf har löite ideer.. kommer troligen att bli r32 lyktorna och konvertera dom

328 Inlägg
14 mars 2017
Tänk bara på att xenon lampor måste vara varma om dem ska lysa bra, så om man stänger av och på helljus, vilket man ofta gör, så kommer xenon inte va något för dig. Ledramp är ett annat alternativ! smile Ursäkta att jag inte håller mig helt till tråden.

1 661 Inlägg
15 mars 2017
Klart det fungerar bra med xenon i helljus!

Det låter som att du testat varianter med dålig kvalité och dom kan vara sisådär med starttid.

Avstängd
10 388 Inlägg
15 mars 2017
beppizh skrev:
Tänk bara på att xenon lampor måste vara varma om dem ska lysa bra, så om man stänger av och på helljus, vilket man ofta gör, så kommer xenon inte va något för dig. Ledramp är ett annat alternativ! smile Ursäkta att jag inte håller mig helt till tråden.

En speedstart/FB-sats så är det problemet löst.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

4 137 Inlägg
15 mars 2017
Det är ganska trångt och det kan bli lite hemsjöjd av det, hellt ska man unvika att klippa i bilens kabelhärvor, jag persoligen förerdrar extraljus med xenonkit  från kina

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

328 Inlägg
15 mars 2017
it_mutt skrev:
beppizh skrev:

Intressant.. vart köper man ett sånt här kit? smile

5 Inlägg
15 mars 2017
beppizh skrev:
it_mutt skrev:
beppizh skrev:

Prestandabelysning.se

Avstängd
10 388 Inlägg
15 mars 2017
beppizh skrev:
it_mutt skrev:
beppizh skrev:

Du fick en länk nedan, det finns "överallt". Har köpt någon åt en bekant via tradera (sök bara på typ "H7 speedstart" eller liknande) och han är mer än nöjd. Kostade väl typ 500kr inkl. frakt (från företag, med garanti och skickas från sverige)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök