Jag märkte att hela dragkroksfästet var ordentligt rostigt och tänkte nu skruva loss det men eftersom jag aldrig har meckat tidigare så får ni väldigt gärna kommentera allt ni kan om det
EDIT: Eller du kanske söker demonteringsanvisningar? Sitter vanligen med en handfull skruvar, kryp under och titta.
Jag kröp under och vad jag kunde se så var det 2 på vardera sidan av "dragoket(eller vad det heter)" samt minst 2 som satt lite svår åtkomligt, uppåt, närmast karossen.
EDIT: Eller du kanske söker demonteringsanvisningar? Sitter vanligen med en handfull skruvar, kryp under och titta.
Jag kröp under och vad jag kunde se så var det 2 på vardera sidan av "dragoket(eller vad det heter)" samt minst 2 som satt lite svår åtkomligt, uppåt, närmast karossen.
Spola rent noga, låt torka ordentligt, sedan på med Dinitrol ML
Ska han bara spola av med vatten och sen på med rostskydd? De låter för mig som att man inte bryr sig ett skit om draget då Bättre att kapa skiten istället för bondlösningar.
Enda rätta är att ta av, blästra och inspektera om de är ordentligt gods och pulverlacka. Eller om det rätta blir för dyrt, köp nytt drag.
Jag pratade med en kille i stan som skulle höra sig för på jobbet om blästring och ifall det gick att sticka emellan och göra en "specialare" Dok så måste jag försöka få loss det först.