Dörrsidorna på plats...
Det blev lite pyssel, det är annat att montera på dörrsidor än att ta av från en bil... efter lite om och men förstod jag rätt snart hur det skulle fixas, de inre dörröppnarna trodde jag skulle va svåra att få dit men det var bara trycka till så hamnade fästet i sprinten direkt.
Dessvärre blev det en del trasig plast på bakdörrarna, jag vet ej hur detta kommer sig, jag förmodar att snubben jag köpte inredningen av i Skåne myglade. Han påstod att allt kom från en Sedan av samma årsmodell som min dvs 99 men tror dörrsidorna kan kommit från en kombi, ända teorin jag har som förklarar den trasiga knäckta plasten vid de små sidorutorna bak..
se sista bilden.
Nu sitter inte den spräckta plasten i synfältet men min vetskap om att det är trasigt där retar och stör mig något förbannat. Jag vill ha en hel bil liksom! Ska jaga efter nya dörrsidor till bakdörrarna i rätt färg och svart skinn från en sedan för att göra om det tids nog...
Passformen här var inte vad jag räknade med.. jag har även sett till att alla lister är på plats och i sin ordning, fick ändå inte bot på det här.. så här ser de ut på bägge bakdörrarna
I och med detta avvaktar jag med högtalargallren som inte sitter på i bakdörrarna ännu.
Men helhetsintrycket ser bra ut, det är trotts allt inga nya dörrsidor men jag restaurerade upp dem så de vart lite fräschare, skinnimpregnering och tvätt. Även tvätt av vinylen... Nu är det smådetaljer kvar invändigt innan jag fått den touch jag vill ha.
Vad som är kvar.
1. Instegslister (Egenmodifierade)
2. Svarta tygmattor
3. Svartlackerad lampkåpa vid inre backspegeln
4. Svartlackerad kåpa till bromsljuset i bakrutan
Snart är det dags att ta tag i rostangreppen utvändigt.
Skulle gärna få det professionellt gjort på en gång...