Köpte mig en Subaru Impreza GT årsmodell 1999 och tänkte testa på det här med en projekttråd, så vi får se hur det går. Här i tråden kan ni följa mitt arbete med att fräscha till Imprezan där målet är att få en fin gatbil som man... Visa mer
Köpte en Subaru Impreza GT som jag tänkte ha som mindre projekt och entusiastbil. Jag insåg ganska snabbt att den krävde mer arbete än väntat och blev därför stillastående. Tanken är att få en fin gatbil med en lagom vässad motor som man kan njuta av både på gatan och på träffar.
Det jag hunnit hittills är att montera nya högtalare i framdörrarna då kablarna till de som satt där innan var klippta.. Sen har jag hunnit montera röda bälten fram. Blir att montera i baksätet så fort det finns tid.
När man tänker sig att saker ska vara lätta att fixa så visar det sig snabbt att så inte är fallet.. Fått borra ur bulthålen på alla bälten för att få bulten att passa. Skönt att man bara har ett bälte kvar :p
Trodde det skulle räcka med att borra ur bulthålen men icke, fick bli att ta ut bältet ur hållaren och flytta över till original bälteshållare. Nu efter många om och men så sitter det äntligen där
Fick hem lite grejer idag, tyvärr hinner jag inte börja pyssla med dem då jag åker utomlands imorgon efter jobbet. Blir dock att göra oljebyte och montera stereon när jag kommer hem igen
Monterat nya damasken men blev inte så bra då jag råkade korta av den för mycket. Ska beställa ny damask och göra ett nytt försök, bara göra om och göra rätt.