21 oktober 2017
Trådstartare
Lite nyheter, Snackat med toyota vällingby i veckan om service och kostnad och dom sa att dom inte kollar hur hybriden mår längre? han sa att toyota har slutat med detta , att fär 1-2 ¨år sen har dom fått beslut att inte röra hybrider från lexus. Jag tror inte jag fatta detta rätt alltså men han sa att dom servar bara bilfan och kollar inte nått mer som har att göra med el motorn vad ja fatta så han själv rekommendera mig att dra till lexus iaf, samtidigt så kostade en service hos toyota 3800 ca medans hos lexus skulle det kosta 4500 första gången. Antar då att det blir lexus endå, ringer och bokar in service för december om ingen annan har nån bättre ide här^.
Gillar verkligen bilfan än så länge och håller tummarna, buskör inte och håller inte på cock about som james may brukar säga utan glider bara fram o tbax till jobbet som en kostym slips snubbe helt i comfort, inget att klaga på, sätter på värmen och värme på rattfan och allt känns bara rätt. Kraft finns där som fan ifall man vill stampa eller fixa en omkörning, fattar inte varför ja ens tänkte på is 250?^^ för mig känns de som att 0-100 på 8.4 sek är alldeless för länge som dom har skrivit, tror de ligger mer där runt 7 sek max. Enda jag kan anmärka på är att på vissa vägar så vägrar hon gå rakt, drar alltid snett åt nått håll, kankse är däcken dåliga/gamla eller bara är spårkänslig, samma sätt betedde sig f10an också, kanske el servo som är boven? inget jag gråter över iaf. Sen lyser alltid däcktrycks lampan gult varje gång det är kallt men försvinner efter en bits körning, det finns bra me luft i däcken så ja tror det bara är så, inget ja bryr mig om fortfarande. Tankade full tank för 3 veckor sen ungefär och har kvar runt 520km och har endå plockat frugan från skolan i stan några gånger och resten har vart fram o tbax till jobbet. Skit bra säger ja för att vara en 2.5 med el motor. Lika snål som min f10 och den var en diesel. Går säkert misnt en vecka till och då har den gått 1 månad utan att tanka, helt otroligt. Hittills Är jag super glad och känner att jag gjorde bästa valet nånsin. Kan starkt rekommendera is 300h än så länge;) Älskar lådan och allt el och mekaniskt vinande när man startar motorn och när man gasar iväg, gillar hur allt låter som ett flygplan och rymdraket! Lådan /drivlinan är så jäkla len att man känner inget alls det går bara frammåt utan att man märker nånting, känns bara så smooth och fint liksom, vanliga auto lådor brukar hålla på växla upp o ner hela tiden och man känner av det? inte på denna iaf, här går det bara mjukt o fint!
Önskar alla en jäääääääääte trevlig helg!