3296
Sök

Baslåda till saab 900 nya karossen

6 Inlägg
10 januari 2007
Trådstartare
Har ni byggt någon slimmade låda eller köpt så skulle jag gärna vilja se den.
Hade tänkt att bygga en passande låda till min så jag tar gärna emot tips.

MVH/Gustaf
Senast redigerat av Gustaf87 (10 januari 2007)

Saab 900 2.0T Talladega -98

1 631 Inlägg
10 januari 2007
Kika på min låda.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

6 Inlägg
10 januari 2007
Trådstartare
Det var riktigt fräscht... Det skulle vara suveränt i min, har du plastat nått eller är det enbart trä? Antar att det är trä, har du några ritningar så vore det guld värt.

MVH/Gustaf

494 Inlägg
10 januari 2007
kan ju kolla mitt bygge oxå inte lika hög finish men de vart alldrig färdigt förän jag bytte bil men du kan ju kolla och få ideer.
mvh

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

666 Inlägg
10 januari 2007
kolla på mitt galleri och projet, där  massa bilder på min baslåda och hur ja byggde den... frågor så bara fråga på:)
Jag blev nöjd, massa ljud och mängder av bagageutrymme kvar till annat skoj
//Silver

6 Inlägg
10 januari 2007
Trådstartare
Jorå det var snyggt, du skulle haft en snyggare bas bara. Men den står ju ut rätt mycket. Då måste man ju ändå vara rädd för vad man slänger in för saker i bagaget.

En låda på sidan måste ju ta upp minst plats men då är den ju dessto jobbigare att göra hmm.

1 631 Inlägg
11 januari 2007
Gustaf87 skrev:
Det var riktigt fräscht... Det skulle vara suveränt i min, har du plastat nått eller är det enbart trä? Antar att det är trä, har du några ritningar så vore det guld värt.

MDF som frontbaffel och bakstycke i plast, formgjutet efter utrymmet bakom hjulhuset.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

666 Inlägg
11 januari 2007
allt beror på skickligheten, jag har aldrig plastat ngt förr så jag vågade inte mig på det, men basen sticker inte ut så farligt... men det beror klart på vad man slänger i trunken.... jag har den mest till mjuksa saker, kassar, kläder skor å litta sånt... för tillfället så ligger där ett 3" efter katten system me... inga problem å ha där inte:P dock inte hopmonterat....

Kan man plasta så blir det snyggt om man lyckas, jag körde säkra vägen å körde på mdf i allt... för såga kan man jue:P

//Silver

6 Inlägg
11 januari 2007
Trådstartare
hehe joo vore illa om man inte kunde såga lite... Fast jag tror ändå att jag kommer på att slaka lite eftersom jag inte har nått garage att hålla på i. Tror jag köper nån färdig låda med inbyggt slutsteg i till att börja med. Sen till sommarn så kanske det blir till att jobba lite.
Är ju roligt att hålla på

Sök