Kan inte påstå att denna bil bara har gått i 4 års tid men drygt 3 år å 10000mil men duktigt påkostad. Vill inte skänka bort den men vill samtidigt inte lägga ner pengar eller tid =/
Det är väl oftast dieselpumpar, turbo och kanske toppar som ryker på dom där så en med dålig bottendel har nog ett visst värde som reservdelsbil eller repobjekt ändå
Det är väl oftast dieselpumpar, turbo och kanske toppar som ryker på dom där så en med dålig bottendel har nog ett visst värde som reservdelsbil eller repobjekt ändå
Har kollat blocket för å se va som finns samt pris. Nu har ju min en hel del mil å lite skönhets fläckar men gick ju bra (då när ja titta) hoo går lika bra nu utom just ljudet då.
Va man kan lägga ut na för är ju stora frågan =/ ska iaf försöka luska ut va de e som låter men lager är väl största misstanken just nu.
Låter alldeles för grovt och tungt för att vara en spridare. Dessutom tror jag inte dieselspridare tickar på samma vis som bensinspridare kan göra ibland?
Låter alldeles för grovt och tungt för att vara en spridare. Dessutom tror jag inte dieselspridare tickar på samma vis som bensinspridare kan göra ibland?
Va ut igen för att starta å lyssna samma ljud trots kall så lät hoo lika.
Plocka av spridare kontakter en å en. Å kontakt ett (närmast kylan) då vart knackat tystare men finns där.
Lyssna även med skruvmejsel. Lyssna på toppen å insug där finns inte ljudet inte heller där kamkedjan går.
Men lyssnar man på spridare bryggan så finns ljudet å även i ja vet inte vad de e för nåt. Ja går ut å tar en bild nu å laddar upp så kanske nån kan svara på va de e för nåt.
Saken du har ringat in är vakuumpumpen. Har för mig dom kan knacka ifall dom är slitna.
Tack för svar på den frågan
Ja vill egentligen inte lägga ut nå mer på denna bil men att försöka sälja me detta oljud tror ja blir svårt.
Jobbar borta igen så blir en del pendlande. Dock har ja kunnat åkt med en alla dar utom igår (fre) så fick ta bmw:n blev en tur på drygt 16mil. Ljudet är varken bättre eller sämre efter detta. Träffa en lastbilsmek igår som va helt säker på att de e lyftare som sagt upp sig. Så därför ja fråga i senaste inlägget om hur svårt/vad som måste bort för att komma åt.
Går det att koppla ur vacuumpumpen på något vis? Som på gamla audi 5-cylindriga där man kunde plocka bort en liten stötstång som drev pumpen från kamaxeln. Om det tystnar då så vet man ju om knacket är från pumpen
Går det att koppla ur vacuumpumpen på något vis? Som på gamla audi 5-cylindriga där man kunde plocka bort en liten stötstång som drev pumpen från kamaxeln. Om det tystnar då så vet man ju om knacket är från pumpen
De lär ja ut å titta på om ingen hinner svara på de. Vet int hur en sån där ser ut på insidan än mindre va de va innan svar här hehe.
Även om biln går nu me detta oljud vilket i sig är riktigt störande frågan är ju om nåt går sönder mer allvarligt =/
Biln dog i februari i år försökte leta fel men saknar garage å kallt va de och massa jobb. Fick liv i biln i lördags och nu i måndags 01/10 bes jag na med blankt papper
Knack ljudet är precis lika som då jag ladda upp klippet så min tanke är att det är något med den där vacum pumpen? Nån som kan svara på hur det ser ut om man öppnar den?