1957 Cheva Nomad som ska byggas upp helt från grunden, Rostlagning, Byte av framvagn, 4-Link bak, Ny LS3 motor med 4L75E låda, 9" bakaxel och Wilwood bromsar.
Syns inte så mycket på bilderna men ny står hela bilen plant och i våg på en ramjigg för kommande ändrings arbeten på ramen. Och bakre inre hjulhusen är inpassningen mot ytterskärmen påbörjad. Detta pga att inre hjulhusen är uppflyttade nästan mot rutan och att det original bara är en gummilist som tätar.
Senast redigerat av snickaranders (17 februari 2018)
Medans man väntar på att få hem framvagnsbalken med delar så kapade jag isär den 3 delade framkofångaren så nu är den 6 delad och hopskruvbar. Ska slipas och svetsas lite till men iden syns ialla fall.
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 509 Inlägg
18 februari 2018
snickaranders skrev:
farbrorbozze skrev:
Spännade stötfångarkonstruktion, jag gissar på att halva blir kromad & halva lackad?
Ja det blir ungefär som jag har på Cadillacen. Enklast hade ju varit att bara maska och måla nederdelen men det kändes som en för enkel genväg.
Som du sagt tidigare, typ allt ska vara ändrat, Bra betyg är när en kännare av modellen ser att det finns saker som är fel men ändå inte kan komma på vad.
Håller på att byta framvagns balk till lite smidigare och förbereder för luftfjädring då bilen blir så låg så det måste gå att höja den. Håller nu på att modifiera främre ramtassarna så de stämmer mot stötfångaren. Bärarmarna blev i rostfrit och polerat.
Början till lite innerskärmar. Och ja de kommer behövas göras om runt nya bärarmarna och säkerligen lite så onte däcken tar i när man svänger i lågt körläge.
Den där kylar ramen med sido plåtar fins i chrom på vissa folkrace bilar;) . Bra jobbat.
Lugn nu Uffe😀 det ska nog byggas om där med innan jag är klar. Har precis kommit på att 55 huven troligtvis är 10-15cm bredare i bakkant än 57an. Har fått ändra en hel del oå innerskärmarna för att få dem att passa i 57an. Hade varit enklare att montera 57a innerskärmar i 57an men när man inte tycker de är snygga får man ta den långa vägen. Tur man älskar vinkelkaoen och svetsen😂