1957 Cheva Nomad som ska byggas upp helt från grunden, Rostlagning, Byte av framvagn, 4-Link bak, Ny LS3 motor med 4L75E låda, 9" bakaxel och Wilwood bromsar.
Imponerande arbete, men jag tycker det är lite fel att jämföra med ett tv program då de killarna oftast bara är duktiga på en liten del av bygget och du verkar göra allt själv vilket verkligen imponerar!
Imponerande arbete, men jag tycker det är lite fel att jämföra med ett tv program då de killarna oftast bara är duktiga på en liten del av bygget och du verkar göra allt själv vilket verkligen imponerar!
Tack. Tycker det är kul att hålla på skälv. Fast det tar lite längre tid än på TV.
Blev inte så mycket på Nomaden denna helg då jag var på landet och gjorde i ordning -55a fronten med målning, montering av krom och fungerande belysning. Monterade ett nytt innertak i Cadillac -60an. Satt ihop -57a instrumentbrädan med belysning. Bytt batteri i Corvetten och gjort nya kickpaneler till Cadillacen.
Inget Nomad byggande under denna vecka men lite dörrsidor till Cadillac -60an och puttsning av -56a pickisen har varit på programmet i stället. Dax att fortsätta puttsandet på fälgarna och försöka få de blanka igen.
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!