Hallå!
Allting blev lite försenat pga lackering och jag behövde inhandla lite nya delar
Men nu har jag fått kofångare, skärm och plåt till grillen lackerat!
Inga bilder på detta dock
Upptäckte också att det var rost i trösklarna, inte extremt men litegrann som ska åtgärdas, blir troligtvis att lämna in innan sommaren
Sen började jag och en polare med att våtslipa huven och det blir en rejäl skillnad!
Utgångsläge
Här börjar vi att testa oss fram med p2000 och en mjuk svamp som kloss men kom underfull med att huven var så jävlig så det hade tagit för lång tid
Börjar med p1000 på oscillerande maskin som vi hade på jobb, går på med p2000 för hand med en mjuk svamp som kloss och avslutar med p3000 med en mjuk abralon på maskin
Här har ni resultat från nerslipat litegrann som på första bild till grövsta poleringen med ulltrissa, roterande och grovt medel
Före
Efter
Här har han kört med lite finare medel med vanlig skumtrissa på roterande
Här är båda sidorna på huven polerade och fixade, ska dra på med finare polering och sen lackförsegling när hela bilen är klar
Kommer aldrig bli 100% för detta är en garagelack från början, men helt klart mycket bättre än innan dock
och vi är absolut inga proffs, första gången vi gör detta så vi lär oss under tiden
Ser inte mycket ut nu men kommer bli bra till slut!