13 november 2017
Trådstartare
Hej hoppas jag skriver på rätt ställe nu, för någon vecka sedan så började min oljeretur läcka villket resulterade i att jag körde slut på oljan så pass så oljelampan började lysa, slog i olja å körde tills samma hönde igen och gjorde så i typ 1-2veckor(dummt jag vet) och sen när jag väl fått returen tät efter många om och men och köpte ny olja och slog i fullt så rasade turbon för mig antar bara för att jag kört utan olja så pass länge då, köpte en ny tdo4 16t och slängde i men nu när jag startar den så verkar det som om den knappt går på en cylinder och låter som en gammal båtmotor, och den orkar inte varva någonting, rycker lite blått om den men antar att det är för att den har sugit in olja i cylindern när turbon rasade(körde bilen hem med rasade turbo) stifften är kolsvarta och täckta av olja (har gjort ren dom) men det gjorde ingen skillnad, någon som vet vad det kan vara för fel? Jag och en kompis stog och försökte komma fram till någonting igår och jag tror att som lindrigast så är det stifften som vart kassa så dom lär bytas, och han sa att han har aldrig varit med om det man att det kanske kunde vara ventilerna som har kladdat ihop om oljan har varit inne i cylindrarna och blivit "bränd" några andra förslag på vad det kan vara för fel tacksam för alla svar